هشدار جو بایدن به ترکیه درباره حمله به شمال شرق سوریه

سرویس جهان- رئیس جمهور آمریکا هشدار داد اقدامات ترکیه در سوریه، بویژه حملات این کشور در شمال شرق سوریه تهدیدی برای منافع ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

به گزارش کردپرس، کاخ سفید با انتشار بیانه ای از تمدید حالت فوق العاده اعلام شده بر اساس دستور اجرایی ریاست جمهوری این کشور در سال 2019 پیرامون وضعیت در سوریه خبر داد.

بر اساس این بیانیه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یکی از علل اصلی تمدید حالت فوق العاده در مورد سوریه را اقدامات ترکیه در داخل خاک سوریه، بویژه در شمال شرق سوریه عنوان کرده است.

جو بایدن، گفته است وضعیت در سوریه، بویژه اقدامات دولت ترکیه برای انجام عملیات تهاجمی در شمال شرق سوریه، کمپین مبارزه با داعش را تحت الشعاع قرار داده و زندگی غیرنظامیان را نیز به خطر انداخته است.

رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که تحولات سوریه بویژه اقدامات تهاجمی ترکیه در شمال شرق سوریه صلح، امنیت و ثبات در منطقه را به خطر می اندازد و تهدیدی جدی برای امنیت ملی  و سیاست خارجی آمریکاست.

برخی کارشناسان این بیانیه را اظهاراتی کم سابقه از سوی کاخ سفید برای تقبیح حملات ترکیه در سوریه، بویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه دانسته اند. هنری بارکی، تحلیلگر مسائل امنیتی در این باره، در صفحه اجتماعی ایکس گفته است این بیانیه کاخ سفید می تواند توضیحی درباره علت سرنگون شدن پهپاد نظامی ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در هفته گذشته باشد.

کد خبر 2761877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha