از فلسطین و اسرائیل دعوت می کنیم تا مذاکرات برای صلح پایدار را آغاز کنند

سرویس ترکیه - شش حزب مختلف ترکیه که در عرصه سیاسی رقیب یکدیگر محسوب می شوند، در بیانیه مشترکی خواستار مداخله سازمان ملل برای به پایان رسیدن جنگ در غزه شدند.

شش حزب مختلف ترکیه با صدور بیانیه ای در مجمع عمومی مجلس این کشور، از سازمان ملل و دو طرف درگیری ها در فلسطین خواستار آغاز مذاکرات برای رسیدن به صلح پایدار شدند. این شش حزب رقبای یکدیگر در عرصه سیاسی ترکیه هستند.

بنا بر گزارش آناتولی ترکی، این بیانیه مشترک حمله به غیر نظامیان و روش های کشتار جمعی را که منجر به فاجعه انسانی در غزه می شوند، محکوم کرد. 

این بیانیه راه حل مسئله فلسطین را نه در حل مقطعی و مدیریت پیامدهای جنگ، بلکه در حل اساسی این مسئله یعنی پایان بخشیدن به اشغال غیر قانونی فلسطین که 56 سال است ادامه دارد، عنوان کرد. 

شش حزب مجلس ترکیه قطع غذا، انرژی و کمک‌های بشردوستانه به غزه، جایی که دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند را نقض آشکار و جدی قوانین بین المللی توصیف کردند.

احزاب امضا کننده بیانیه در مجلس ترکیه از جامعه بین الملل، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار مداخله برای به پایان رسیدن عادلانه جنگ در غزه و دستیابی به صلح پایدار شدند.

موضوع جالب توجه در خبر خبرگزاری آناتولی این بود که نامی از احزاب امضا کننده این بیانیه نیاورده بود. زیرا سه حزب امضا کننده این بیانیه از رقبای اصلی دو حزب حاکم در صحنه سیاسی ترکیه بودند و دو حزب حاکم ترکیه بارها از مقامات این سه حزب به عنوان تروریست نام برده اند.

شش حزب امضا کننده این بیانیه مشترک، حزب عدالت و توسعه (AKP)، حزب حرکت ملی (MHP)، حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، حزب خوب، حزب چپ سبز و حزب سعادت هستند.

کد خبر 2761883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha