راه و شهرسازی تامین اراضی خدماتی شهرک والدین شاهد ارومیه را وعده داد

سرویس آذربایجان غربی- پس از انتقادهای گسترده از وضعیت شهرک والدین شاهد ارومیه، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده و طی چند روز آینده تحویل دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌شود.

به گزارش کردپرس، سید محسن حمزه‌لو با حضور در بین مردم و ساکنان اراضی شاهد ارومیه،اظهار کرد: حل مشکلات شهرک در اولویت بوده و در همین راستا ۸ هزار و ۴۵۰ مترمربع با صورت جلسه تحویل شهرداری شده تا احداث فضای سبز انجام گیرد.

او ادامه داد: تامین زمین برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه تا چند روز آینده تحویل آموزش و پرورش می‌شود.همچنین زمین برای احداث مرکز اورژانس و مرکز جامع سلامت تا آخر هفته تحویل علوم پزشکی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: زمین با کاربری ورزشی تامین شده و آماده واگذاری اراضی به بخش دولتی و یا سرمایه‌گذار خصوصی هستیم تا توسعه بخش ورزشی این شهرک انجام گیرد.

او  با اشاره به اینکه زمین با کاربری انتظامی مشخص شده تا احداث پاسگاه انجام گیرد، گفت: این اراضی نیز تا چند روز آینده تحویل فرماندهی انتظامی می‌شود و در بخش احداث حوزه مقاومت بسیج و احداث سالن ورزشی بسیج اراضی تامین شده و به زودی تحویل سپاه خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سازمان بهزیستی برای ٣مرکز درخواست زمین داشتند که به زودی نیز اراضی این بخش را تخصیص می دهیم. رسیدن به استانداردهای شهرسازی در اولویت راه و شهرسازی بوده این امر با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه لو اضافه کرد: با تعیین تکلیف اعضای اصلی  هیئت مدیره شرکت تعاونی و حل مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت روند اجرایی تعیین تکلیف این اراضی و پیگیری امورات اداری مربوطه تسریع می‌شود و امروز تاکید مقام عالی استان و دستگاه قضایی حل مشکلات شهرک والدین شاهد بوده که این امر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش کردپرس، هفته گذشته «صادق توکلی مهر » رییس شورای شهرستان ارومیه در صحن شورا با طرح مشکلات و پیشنهادات عملیاتی برای رفع نیازمندیهای شهرک‌ "والدین شاهد" اعلام کرده بود: این شهرک علیرغم وجود فضاهای مستعد توسعه، فاقد هرگونه اماکن آموزشی ، فرهنگی ، تفریحی است.

او اضافه کرده بود: همچنین بی بهره بودن از شبکه فاضلاب در بخش وسیعی از شهرک مشکل آفرین شده و عدم تعیین تکلیف شرایط فی مابین شرکت با اداره راه و شهرسازی متاسفانه برای برخی از پلاک ها مانع صدور مجوز ساخت شده است .
به گفته توکلی مهر ؛ مسیر ورودی شهرک والدین شاهد به جهت داشتن حکم  اجرای احکام متاسفانه تخریب و اینک که با مصالحه شرکت تعاونی مجدد آزاد شده نیاز فوری به روکش آسفالت دارد و حجم زیاد معابر شهرک ( بخشی  وسیعی از فاز یک و ۱۰۰درصد فاز ۲ ) هنوز خاکی است.
عضو شورای شهر ارومیه اظهار کرد: عدم تعیین تکلیف سهم خدمات شهرداری که این امر باعث شده شهرداری جهت وصول سهم خود، اخذ سهم ۲۵ درصد از قیمت معاملاتی زمین از مالکین را مطالبه نماید  وبه استناد بند ۲ صورتجلسه ۱۶۶ مورخه ۱۸/۱۱/۹۳ اخذ ۱۰ درصد خدمات برای شهرک والدین شهدا مصوب شده و شهرداری سهم خدمات خود را باید از شرکت مطالبه کند .
او گفته بود: در نبود ارتباط شهرک با این وسعت با شهرک همجوار  لازم است با آزاد سازی یک پلاک انتهای خیابان صمدی و اتصال به ۳۲ متری شهید فلاح ارتباط دو شهرک میسر شود.

کد خبر 2762079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha