شهرک والدین شاهد ارومیه بی بهره از خدمات شهری بعد از ۲۷ سال

بعد از ۲۷ سال تاسیس بزرگترین شهرک شهرستان ارومیه با حدود ۷۰۰۰ پلاک، جوانانی که در آن شهرک صاحب ملک شده اند به سن پیری رسیده اند و هنوز از خدمات شهری بی بهره هستند .

متن و فیلم حاضر بخشی از نطق پیش از دستور «صادق توکلی مهر » عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع توسعه محلات با نگرش توسعه محله محور است که قسمت اول آن با طرح مشکلات و پیشنهادات عملیاتی برای رفع نیازمندیهای شهرک‌ "والدین شاهد" در کردپرس منتشر می شود.

- نداشتن هرگونه اماکن آموزشی ، فرهنگی ، تفریحی و ... علیرغم وجود فضاهای مستعد توسعه
- بی بهره بودن از شبکه فاضلاب در بخش وسیعی از شهرک
- شهرک با وجود داشتن فضا و زمین های خالی صرفاً یک بوستان کوچک دارد .
- زمین محدوده جلو تنها مسجد شهرک والدین شاهد نیاز به ساماندهی، تسطیح و تبدیل به فضای سبز دارد .
- مسیر ورودی شهرک والدین شاهد به جهت داشتن حکم  اجرای احکام متاسفانه تخریب و اینک که با مصالحه شرکت تعاونی مجدد آزاد شده نیاز فوری به روکش آسفالت دارد 
- عدم تعیین تکلیف شرایط فی مابین شرکت با اداره راه و شهرسازی متاسفانه برای برخی از پلاک ها مانع صدور مجوز ساخت شده است .
- حجم زیاد معابر خاکی در شهرک ( بخشی  وسیعی از فاز یک و ۱۰۰درصد فاز ۲ )
- عدم تعیین تکلیف سهم خدمات شهرداری که این امر باعث شده شهرداری جهت وصول سهم خود، اخذ سهم ۲۵ درصد از قیمت معاملاتی زمین از مالکین را مطالبه نماید . لازم بذکر است به استناد بند ۲ صورتجلسه ۱۶۶ مورخه ۱۸/۱۱/۹۳ اخذ ۱۰ درصد خدمات برای شهرک والدین شهدا مصوب گردیده است و همچنین اصولاً شهرداری سهم خدمات خود را باید از شرکت مطالبه کند .
- عدم ارتباط شهرک با این وسعت با شهرک همجوار  (تسهیل دسترسی های بین محله ای به جهت توسعه ارتباطات محله ای)که آزاد سازی یک پلاک انتهای خیابان صمدی و اتصال به ۳۲ متری شهید فلاح ارتباط دو شهرک را میسر می کند.

کد خبر 2761953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha