نیروهای ترکیه دو سال دیگر هم در عراق و سوریه می مانند

سرویس ترکیه - مجلس ترکیه لایحه تمدید مجوز اعزام نیرو به عراق و سوریه را برای دو سال دیگر تصویب کرد.

به گزارش کردپرس، لایحه ارائه شده از سوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه برای تمدید مجوز اعزام نیرو به کشورهای عراق و سوریه برای مدت 2 سال دیگر در مجمع عمومی مجلس این کشور به تصویب رسید.

به نوشته آناتولی، در این لایحه که با امضای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به مجلس این کشور ارائه شده، از افزایش «خطرات و تهدیدات ناشی از تحولات در مناطق مجاور مرزهای زمینی جنوبی کشور و محیط درگیری‌های اخیر به عنوان دلیلی برای تداوم اعزام نیروها به مناطق مورد نظر نام برده شده است.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این لایحه مدعی شد که «ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی، وحدت ملی و ثبات همسایه خود، عراق اهمیت زیادی قائل است».

در ادامه این لایحه آمده است: «ادامه حضور گروههای تروریستی PKK و داعش در عراق و وجود طرح‌های مبتنی بر تجزیه طلبی قومی٬ تهدید مستقیمی برای صلح منطقه، ثبات و امنیت کشورمان است.

گروه‌های تروریستی PKK، YPG ،YPD، داعش و همچنین سایر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه نیز به اقدامات خود علیه کشورمان همچنان ادامه می‌دهند.در همین راستا اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ تمامیت ارضی در برابر تهدیدات علیه کشورمان در چارچوب حقوق بین‌المللی بسیار اهمیت دارد.»

گفتنی است، این لایحه با رای نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP)، حزب حرکت ملی (MHP)، حزب خوب (İP)، حزب سعادت، و حزب آینده و حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) تصویب شد. حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (HEDEP) و حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، همچنین حزب کارگر ترکیه (TİP) به این لایحه رأی «منفی» دادند. بر این اساس لایحه مذکور با رأی مثبت 357 نماینده‌ مجلس ترکیه تصویب شد. 164 نماینده مجلس ترکیه نیز به این لایحه رای منفی دادند.

رسانه های نزدیک به PKK از جمله فرات و روژنیوز از این لایحه به عنوان «لایحه جنگ» نام بردند.

کد خبر 2762090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha