۲۲ نفر از شهروندان اقلیم کردستان از ابتدای سال ۲۰۲۳ قربانی حملات نظامی ترکیه شده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- تیم کردستانی- عراقی CPT شمار قربانیان غیرنظامی نوع و تعداد حملات ترکیه بر علیه شهروندان غیرنظامی اقلیم کردستان را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که بر اساس این آمار در سال جاری ۱۰ شهروند غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

 به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان تیم کردستانی- عراقی CPT در آماری که منتشر کرده از تاریخ ۱/۱/ ۲۰۲۳ تا تاریخ ۱۷/ ۱۰/ ۲۰۲۳ بر اثر یات‌ها و حملات ترکیه به خاک اقلیم کردستان ۱۰ شهروند غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند شش تن از شهروندان غیرنظامی بر اثر حمله پهپادی و سه شهروند دیگر بر اثر حملات هواپیماهای جنگی یک تن نیز بر اثر انفجار مین در اطراف یکی از مقرهای نظامی جان خود را از دست داده است.

 آمار تیم مذکور همچنین آشکار کرده است که در میان زخمی‌ها دو شهروند غیرنظامی بر اثر تیراندازی مستقیم سربازان ترکیه و ۹ تن دیگر بر اثر حملات پهپادی و یک تن نیز بر اثر انفجار مین زخمی شده‌اند. در میان افرادی که  جان خود را از دست داده‌اند سه تن در هنگام کار کشاورزی در فصل بهار و یک فرد نیز در منزل خودش هدف قرار گرفته‌اند.

 دو تن از زخمی‌ها نیز در هنگام چرای گوسفندان ۵ تن در داخل خودرو ۳ نفر نیز در کمپ آوارگان و یک تن نیز در هنگام کار کشاورزی و یک فرد دیگر در منزل خودش هدف قرار گرفته‌اند.

 همچنین در آمار تیم مذکور در خصوص محل رویدادها و حملات به همشهریان غیرنظامی، آمده است در استان دهوک چهار شخص جان خود را از دست داده و دو تن نیز زخمی شده‌اند در استان اربیل یک فرد جان خود را از دست داده و ۸ تن نیز زخمی شدند همچنین در استان سلیمانیه پنج تن جان خود را از دست دادە و دو نفر نیز  بر اثر حملات نظامی ترکیه به خاک اقلیم کردستان زخمی شده‌اند.

کد خبر 2762167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha