ترکیه به زودی به گاره حمله خواهد کرد/جان روستائیان در خطر است

سرویس ترکیه - نهاد CPT نسبت به برنامه حمله گسترده علیه گاره در روزهای آتی هشدار داد و خواستار محافظت از جان غیر نظامیان روستا نشین این منطقه شد.

به گزارش کردپرس، نهاد تیم های برقراری صلح اجتماعی (Community Peacemaker Teams-CPT) در گزارشی اعلام کرد که دولت ترکیه قصد دارد در فصل بهار حمله ای گسترده را علیه منطقه گاره آغاز کند، منطقه ای که در حد فاصل اربیل و دهوک قرار دارد و در اطراف آن پر است از روستاهایی که غیر نظامیان ساکن آن هستند.

ترکیه به زودی به گاره حمله خواهد کرد/جان روستائیان در خطر است

بر اساس گزارش CPT، ارتش ترکیه از دسامبر 2017 تا آوریل 2022 86.2 درصد از مرزهای عراق را اشغال کرده و 64 پایگاه نظامی در طول این مرز تاسیس کرده است.

در گزارش منتشر شده، آمده که دولت ترکیه در بهار سال جاری حمله جدیدی را به کوه گاره که دهوک و اربیل را به هم متصل می کند، انجام خواهد داد.

نهاد CPT هشدار داده است که با ادامه حملات دولت ترکیه، 190 خانواده ساکن در 39 روستای اطراف کوه گاره آواره خواهند شد و جان آنها در خطر خواهد بود.

در بیانیه منتشر شده آمده است: «ترکیه روستاهای اطراف کوه گاره را بمباران کرده و به روستاییان فشار آورده است تا روستاهای خود را ترک کنند. در نتیجه بمباران های انجام شده توسط دولت ترکیه، 4 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند و یک غیرنظامی زخمی شده است.»

ترکیه به زودی به گاره حمله خواهد کرد/جان روستائیان در خطر است

بر اساس این گزارش همچنین دولت ترکیه در 70 روز آغازین سال میلادی جاری، 141 نقطه را در دهوک بمباران کرده است که 75 مورد از آنها در دامنه ها و اطراف گاره قرار دارد.

نهاد CPT خواستار اخذ تدابیری برای حفاظت از جان روستائیان در برابر حملات دولت ترکیه شد. 

در این گزارش همچنین نقشه ای وجود دارد که حملات دولت ترکیه در عمق خاک کردستان را نشان می دهد.

کد خبر 2768542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha