بودجه نجومی در کمیسیون پذیرفته شد

سرویس ترکیه - پیشنهاد بودجه 4 تریلیون و 5 میلیارد لیری وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه در کمیسیون برنامه و بودجه این کشور به تصویب رسید.

به گزارش کردپرس، بحث ها پیرامون «پیشنهاد قانون بودجه دولت ترکیه در سال 2024» که با امضای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شده است، ادامه دارد. طرح بودجه 4 تریلیون و 564 میلیارد و 425 میلیون لیری وزارت خزانه داری و دارایی روز گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بررسی قرار گرفت. 

تمام پیشنهادات HEDEP رد شدند

در این جلسه، حزب برابری و دموکراسی خلق (HEDEP) (حزب جایگزین HDP) خواستار تخصیص منابع برای ارائه کمک های لازم برای رفع بدهی کشاورزان و کسبه و رفع دائمی مشکل مسکن دانشجویان شد. این حزب همچنین پیشنهادی در خصوص تنظیم حقوق و دستمزد ارائه کرد که به شکایت های بازنشستگان پایان می دهد. با این حال، تمام پیشنهادات ارائه شده از سوی این حزب رد شد. 

طرح بودجه پس از بررسی پیشنهادات توسط کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پذیرفته شد.
 
پول های وزارت دارایی امسال در کجا خرج خواهند شد؟
 
2 تریلیون و 958 میلیارد و 311 میلیون و 515 هزار لیر از بودجه وزارت دارایی که یک سوم بودجه سال 2024 را تشکیل می دهد به بخش «انتقالات جاری» اختصاص یافت. 

در بودجه امسال یک میلیارد و 736 میلیون و 960 هزار لیر برای «هزینه های سرمایه گذاری» در نظر گرفته شد. برای «انتقالات سرمایه» 49 میلیارد و 525 میلیون و 793 هزار لیر، برای «حقوق کارمندان دولت» 16 میلیارد و 261 میلیون و 55 هزار لیر و برای «هزینه خرید کالا و خدمات» 20 میلیارد و 352 میلیون و 706 هزار لیر پیش‌بینی شده است. 

این وزارتخانه مجاز شد از بودجه ای بالغ بر 262 میلیارد و 343 میلیون و 859 هزار لیر برای «وام دادن» استفاده کند.

یک تریلیون لیر هزینه بهره
 
یکی از موارد قابل توجه در بودجه امسال «هزینه بهره» بود. بودجه اختصاص داده شده برای این مورد 1 تریلیون و 254 میلیارد لیر بوده است. وزارت دارایی در نظر دارد از این بودجه در بسیاری از موارد در طول سال استفاده کند. 

زنان از این بودجه سهمی ندارند

در حالی که سهم ناچیز 916 میلیون لیری برای «توانمندسازی زنان» در نظر گرفته شده است، برای «بستگان جانباختگان و معلولان جنگی» 10 میلیارد لیر بودجه اختصاص داده شده است. بنا بر این پیشنهاد بودجه، شمار خودروهایی که وزارت دارایی در نظر دارد امسال خریداری کند دست کم 152 دستگاه است.

کد خبر 2762669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha