نهادینه شدن فرهنگ مشارکت‌ به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

سرویس کرمانشاه _ معاون سیاسی و امنیتی استانداری، نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در جامعه را عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در جامعه‌ای که افراد به شکل نهادینه شده ای در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت می کنند، میزان آسیب های اجتماعی مانند طلاق هم کمتر است.

به گزارش کردپرس؛ علی شعبانی امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه در نشست هیات اندیشه ورزان استان که با حضور چهره های دانشگاهی و پژوهشی و علمی استان برگزار شد؛ عنوان کرد: مدیریت ارشد استان بر این باور است که کرمانشاه باید عالمانه اداره شود و برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت فعال اساتید دانشگاهی و چهره های علمی در عرصه های مختلف هستیم‌.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همچنین عنوان کرد: مشارکت نهادینه شده در حوزه های سیاسی و اجتماعی یکی از شاخصه های مهم در هر جامعه است.

وی افزود: در هر جامعه ای باید فضا و بستر فراهم شود تا مردم در حوزه های مختلف اجتماعی ورود کنند و به تدریج کارها را در دست بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری عنوان کرد: متاسفانه طی این سال ها پیرامون بیگانگی سیاسی و اجتماعی در کرمانشاه و با محوریت موضوع مشارکت در انتخابات، پژوهش خاصی صورت نگرفته است تا صاحبنظران حوزه های مختلف بتوانند با بهره گیری از این داده‌ها به تحلیل وضعیت موجود بپردازند.

وی بر ضرورت شکل گیری مشارکت های نهادینه شده سیاسی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: جامعه ما باید به سطحی برسد که مداخله مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات، به شکل یک رفتار نهادینه شده درآید.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در جامعه را عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در جامعه که افراد به شکل نهادینه شده ای در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت می کنند، میزان آسیب های اجتماعی هم کمتر است.

وی افزود: در چنین جامعه‌ای افراد با رویکرد حمایت از کانون خانواده نسبت به موضوعاتی مانند طلاق در میان اطرافیان دخالت های مثبتی دارند.

در ادامه این نشست که با دستور کار افزایش مشارکت های اجتماعی برگزار شد؛ موضوعاتی مانند ضرورت تقویت مسئولیت اجتماعی و تعهد کاری، تقویت سواد سیاسی در جامعه، ضرورت پایش افکار عمومی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه انتخابات و مشارکت های مدنی، ضرورت شنیده شدن مطالبات دانشجویی و سپردن تریبون به اقشار مختلف مردم برای بیان دغدغه‌ها، فراهم کردن بسترها برای مشارکت مردمی، ضرورت ریل گذاری برای افزایش مشارکت اجتماعی با محوریت شهرداری، ضرورت تبیین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در جامعه، ضرورت فراهم کردن امکان فعال شدن احزاب در عرصه سیاسی، تقویت ثمن ها و فراهم کردن بسترها برای مشارکت های اجتماعی، ارتقای شبکه های اجتماعی برای ارتقای مشارکت حداکثری، محله محوری و تقویت حلقه‌های میانی، تقویت سرمایه های اجتماعی در استان و … مطرح و پیرامون آن گفتگو شد.

کد خبر 2762952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha