آرایش نظامی نیروهای خارجی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش انستیتو جسور، در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه 27 پایگاه آمریکا و نزدیک به 20 پایگاه ارتش روسیه وجود دارد.

به گزارش کردپرس، انستیتو جسور در گزارش خود درباره وضعیت نیروهای خارجی در مناطق کردنشین سوریه و منطقه تحت کنترل کردهای این کشور نوشت: با بررسی این مرکز مشخص شد که 167 پایگاه و پست نظامی در شرق سوریه که بخشی از آن تحت کنترل کردهای این کشور است، وجود دارد.

این اندیشکده که گزارش خود درباره تعداد پایگاهها و پستهای نظامی در شرق سوریه تا اواخر ماه اکتبر 2023 را منتشر کرده، تعداد پایگاهها و پست های نظامی متعلق به آمریکا را که اکثر آنها در مناطق تحت کنترل کردها در شرق و شمال شرق سوریه قرار دارد، 27 پایگاه و پست نظامی عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش روسیه هم در قسمت شرقی سوریه 28 پست و پایگاه نظامی دارد که بخش زیادی از آنها در مناطق تحت کنترل کردها قرار دارد.

اندیشکده جسور درباره تعداد پایگاهها و پست های نظامی ترکیه در مناطق کردنشین سوریه که در سال های 2018 و 2019 تصرف کرده نوشت: ترکیه در این مناطق 16 پایگاه، مقر و پست نظامی ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش تعداد قابل توجهی از پایگاهها و پست های نظامی در مناطق تنش هم مرز با منطقه تحت کنترل کردهای سوریه قرار دارد.

کد خبر 2763085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha