آذربایجان غربی نیاز به اداره کل راه‌آهن مستقل دارد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده ارومیه در مجلس، ضمن برشمردن کمبودهایی که درحوزه ریلی آذربایجان غربی وجود دارد بر ضرورت ایجاد اداره کل راه‌آهن مستقل در این استان تاکید کرد و گفت:مسئولان مربوطه اعلام کرده اند چون اداره راه آهن منطقه‌ای است آذربایجان شرقی می‌تواند به این منطقه نیز رسیدگی کند.

به گزارش کردپرس، از خانه ملت؛ سید سلمان ذاکر، با اشاره به مکاتبات بسیاری که در خصوص ضرورت انتقال راه‌آهن ارومیه با مسئولان مربوطه و رییس سازمان اداری و استخدامی داشته است، گفت: مسئولان مربوطه به این نکته اشاره کردند که چون اداره راه آهن منطقه‌ای است آذربایجان شرقی می‌تواند به این منطقه نیز رسیدگی کند و این در حالی است که آذربایجان غربی یک استان توسعه‌یافته است که باید از نظر ریلی هم توسعه یابد.

او افزود: و تا زمانی که راه آهن آن زیرنظراستان دیگری باشد نمی‌تواند در این حوزه توسعه پیدا کند آن هم در شرایطی که کارکنان این بخش اصلا برای بازرسی از این خط ریلی به این استان سرکشی نمی‌کنند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون در استان آذربایجان غربی به سکوی تخلیه نیاز داریم، همچنین محل سوخت‌گیری قطار نداریم، ایستگاه‌ها نیاز به تقویت دارند ضمن‌اینکه ایستگاه‌های قطاردر این استان باید افزایش پیدا کند و پیگیری این موارد نیز به ایجاد اداره کل راه آهن در این استان نیاز دارد.

 نماینده مجلس یازدهم، بیان کرد: ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا به نتیجه برسد اما مسئولان مربوطه مبنا را در این زمینه منطقه‌ای قرار داده‌اند و این درحالی است که ارومیه راه خروج به دروازه اروپا است و در مسیر ارتباط با ترکیه و سایرکشورهای اروپایی قرار گرفته است.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند تکمیل ایکس‌ری گمرک ارومیه، تاکید کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده این پروژه به پیمانکار سپرده شده است و جای آن مشخص شده و درحال اجرا است و احتمال دارد که بتوانیم تا دو ماه آینده آن را افتتاح کنیم./

کد خبر 2763125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha