اظهارات وزیر نفت عراق درباره هدف از سفر به اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر نفت عراق از جزئیات سفر خود به اربیل گفت و اعلام کرد:" ما برای نزدیک کردن دیدگاه و نظرات درباره صادرات نفت اقلیم کردستان به اربیل آمده ایم و صادرات نفت برای عراق مهم است زیرا برای تامین بودجه به آن نیاز دارد.

به گزارش کردپرس صبح روز(2023/11/12)،یک هیئت عالی رتبه وزارت نفت عراق به ریاست حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، وارد اربیل شد و با کمال محمد وزیر منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان و مقامات دولتی دیدار کرد.

حیان عبدالغنی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هدف از سفر آنها به اربیل، نزدیک کردن دیدگاه و نظرات دو دولت عراق و اقلیم کردستان در زمینه تولید مجدد و صادرات نفت اقلیم کردستان است.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه عمومی دولت فدرال، اقلیم کردستان باید روزانه 400 هزار بشکه نفت به وزارت نفت عراق تحویل دهد، تلاش ما بر این است که در دیدار امروز تمامی مشکلات را حل کنیم تا با شرایطی آسان تر صادرات نفت را از سر بگیریم.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: صادرات نفت اقلیم کردستان برای عراق امری مهم است، زیرا یکی از اصلی ترین منابع طبیعی عراق نفت است و دولت برای تامین بودجه متکی بر درآمد های نفتی است. ما در این مسئله با برادران خود در اربیل تفاهم خوبی داریم و مذاکرات ادامه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: گام اول این است که با شرکت های نفتی تولید کننده نفت که با دولت اقلیم کردستان توافق اولیه دارند توافق کنیم، ما در این دو روز که در اربیل هستیم تلاش می کنیم تمامی مشکلات در زمینه صادرات نفت را حل کنیم.

وزیر نفت عراق درباره موضع ترکیه در خصوص از سر گیری صادرات نفت اقلیم کردستان خاطرنشان کرد،"درباره از سر گیری صادرات نفت اقلیم کردستان با ترکیه تفاهم داریم".

کد خبر 2763139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha