معاون وزیر فرهنگ سالن سیمرغ بوکان را برای دومین بار افتتاح می کند

سرویس آذربایجان غربی- در حالیکه سالن سیمرغ بوکان سال ٩٤ افتتاح شده بود اخیرا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفته است: سالن سیمرغ بوکان آماده شده و با حضور رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود.

به گزارش کردپرس،اغلب شهرهای جنوب آذربایجان غربی فاقد سالن سینما و سالن های مجهز و تخصصی در حوزه هنری هستند. پروژه های هنری در این بخش از استان تا کنون رضایت بخش نبوده اند و هنر هفتم به طور کلی در استان و جنوب استان به فراموشی سپرده شده است.

سالن سیمرغ بوکان نیز در سال ٩٤ و با تجهیز به دستگاه فیلم دیجیتال و اکران فیلم حضرت محمد افتتاح شده بود، اما پس از آن این روند متوقف شد. تا این که فعالان فرهنگی شهرستان در سال ٩٥ موفق به کسب مجوز سینما سیمرغ بوکان جهت ثبت در سامانه سینماهای کشور شدند و چند فیلم هم در این سال اکران شد.

پس از آن اما مسئولان اعلام کردند که فعال شدن سینما منوط به برگزاری مزایده است. اردیبهشت ماه امسال هم درخواست تجهیز دستگاه های پخش فیلم داده شد و گفته می شود بدون هیچگونه فراخوان و طی مراحل قانونی به شخصی واگذار شده که مورد اعتراض فعالان فرهنگی و هنری شهرستان واقع شده است.

در حال حاضر هم سالن سیمرغ بوکان که قرار است توسط معاون وزیر فرهنگ و ارشاد افتتاح شود تنها تجهیز امکانات است و افتتاح پروژه جدید محسوب نمی شود.

 آذربایجان‌غربی، ۲۲ سالن نمایش فیلم در شهرستان های مختلف دارد که سه سالن فعال و ۱۹ سالن غیر فعال است. از این تعداد، سینما ایران ارومیه بازسازی کامل و یک سالن به ظرفیت ۳۸ نفر در طبقه بالکن آن اضافه شده است. همچنین سینما آزادی سابق ارومیه به پردیس سینمایی مهر تغییر داده شده که شامل هفت سالن با ۴۵۰ صندلی است.

سینما در آذربایجان غربی تنها محدود به ارومیه است و سایر شهرستان های استان از هنر هفتم بی بهره مانده اند.

کد خبر 2763269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha