٥٠ شهر ایران سینما ندارند/ افتتاح پروژه تکراری در بوکان توسط معاون وزیر

سرویس آذربایجان غربی- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در حالی که برای دومین بار سالن سیمرغ بوکان را افتتاح می کرد، گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما است.

به گزارش کردپرس، محمد خزاعی در جریان بازدید از سالن سیمرغ بوکان اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم در این دولت، ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور اضافه کنیم.

او افزود: ۲۳۲ سالن سینما از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان های مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با این حال هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما است و سعی خواهیم کرد پس از احداث سالن های سینمایی، تجهیز آنها را به سرعت شروع کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: احداث سینما یکی از برنامه ها و مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به مناطق مختلف کشور است.

خزاعی با اشاره به انجام سفرهای مختلف به شهرستان های کشور از جمله بوکان در آذربایجان غربی گفت: هدف ما از سفرهای استانی برررسی وضعیت، تقسیم امکانات و دیدار و گفت و گو با هنرمندان این مناطق است.

او افزود: هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال ساخت است و این امر یک گام مهم در ترویج فرهنگ سینما در مناطق کمترتوسعه یافته است.

او در خصوص راه اندازی سینمای جوانان نیز گفت: در ابتدا باید دفتر نمایندگی راه اندازی شود و پس از برگزاری چند دوره و جذب هنرجویان نمایندگی به دفتر ارتقا یابد.

گفتنی است؛ عصر دیروز ٢٤ آبان ماه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی برای دومین بار سالن سیمرغ بوکان را افتتاح کرد که این سال در سال ٩٤ با تجهیز به دستگاه فیلم دیجیتال و اکران فیلم حضرت محمد(ص) افتتاح شده بود!

اردیبهشت ماه امسال هم درخواست تجهیز دستگاه های پخش فیلم داده شد و گفته می شود بدون هیچگونه فراخوان و طی مراحل قانونی به شخصی واگذار شده که مورد اعتراض فعالان فرهنگی و هنری شهرستان واقع شده است.

در واقع افتتاحییه دیروز معاون وزیر تنها باید برای تجهیز امکانات سالن سیمرغ باشد و افتتاح پروژه جدید محسوب نمی شود.

 آذربایجان‌غربی، ۲۲ سالن نمایش فیلم در شهرستان های مختلف دارد که سه سالن فعال و ۱۹ سالن غیر فعال است. از این تعداد، سینما ایران ارومیه بازسازی کامل و یک سالن به ظرفیت ۳۸ نفر در طبقه بالکن آن اضافه شده است. همچنین سینما آزادی سابق ارومیه به پردیس سینمایی مهر تغییر داده شده که شامل هفت سالن با ۴۵۰ صندلی است.

سینما در آذربایجان غربی تنها محدود به ارومیه است و سایر شهرستان های استان از هنر هفتم بی بهره مانده اند.

کد خبر 2763308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha