رییس کل دادگستری: از ورود پول های کثیف به انتخابات جلوگیری می شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های قضایی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن قانون جدید در انتخابات، از بسیاری از اسراف‌ها و پول‌های کثیفی که ممکن است در انتخابات وارد شود جلوگیری خواهد شد

ناصر عتباتی،  در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی افزود: تقویم انتخابات از چند ماه پیش شروع شده و اکنون در مرحله احراز صلاحیت‌هاست.رصد دقیق و نظارت بر هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها طبق مقررات قانونی انجام می‌شود.

او افزود:دستگاه قضایی به مانند بقیه مسئولیت‌های خود تلاشش بر این است که در کنار مجریان و ناظرین انتخابات باشد تا انتخاباتی بدون دغدغه و تخلف برگزار شود.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به تغییراتی که در قوانین انتخابتی صورت گرفته است، گفت: در قوانین انتخابات تغییراتی صورت گرفته که این تغییرات توسط دستگاه قضایی استان استخراج، جمع‌بندی و دسته‌بندی شده که در قالب کتابچه در اختیار اعضای ستاد قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: قانون جدیدی نیز برای نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی است که با اجرایی شدن آن از بسیاری از اسراف‌ها و پول‌های کثیفی که ممکن است در انتخابات وارد شود جلوگیری خواهد شد و نقش مالی اشخاص حقیقی و حقوقی در حمایت از نامزدها به‌طور شفاف و روشن مشخص خواهند شد و کلیه هزینه‌های تبلیغاتی طبق مقررات قانونی، دقیق رصد و نظارت و هر نوع کمک مالی و نقدی به نامزدها کنترل و پایش خواهند شد.

عتباتی ضمن تاکید بر تشکیل جلسات فرعی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان به صورت منظم، از اعضای ستاد خواست تا در این جلسات جرایم و تخلفات صورت گرفته در انتخابات گذشته را آسیب‌شناسی و برنامه‌هایی برای اقدامت پیشگیرانه از این جرایم و تخلفات را در دستور کار قرار دهند.

رییس کل دادگستری استان همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های قضایی خبر داد.



 

کد خبر 2763444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha