اهدای اعضای بدن جوان سنندجی به ۸ نفر زندگی بخشید

مسئول فراهم آوری و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اهدای اعضای بدن جوان سنندجی گرچه به ۸ نفر زندگی بخشید اما پدر خانواده را هم روانه آن دنیا کرد.

به گزارش کرد پرس، نهیه علی کرمی گفت: آرمان بوجار جوان ۳۲ ساله سنندجی به دلیل خونریزی ریه دوشنبه هفته گذشته به بیمارستان تهران انتقال داده شد، اما متاسفانه اقدامات درمانی نتوانست جان او را نجات دهد و با تصمیم و موافقت خانواده‌اش اعضای بدنش مانند کبد و قلب به بیماران اهدا شد.

وی در این ارتباط ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه و تسلیت به این خانواده داغدیده، اظهار کرد: این چهارمین اهداء عضو در استان کردستان است که امسال انجام شده است.

مسئول فراهم آوری و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود می‌تواند نجات‌بخش جان ۸ نفر باشد.

علی کرمی از اهدای عضو به عنوان باقیات صالحات برای اهداکننده و خانواده وی یاد کرد و اقدام این خانواده‌ها در اهدای عضو عزیزانشان را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: اکنون که اعضای مرحومه بوجار، جانی دوباره به بیماران دردمند بخشیده و امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده آنها هدیه داده است، نشان از روح بزرگ‌منشی و نوع دوستی آنان است.

کد خبر 2764114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha