لجن یا باطله طلا؟/پسماند صنعتی خطرناک با کدامین مجوز مزایده می شود؟

سرویس آذربایجان غربی- مجمع مطالبه گران جهادی تکاب در نامه ای سرگشاده به مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران در خصوص موضوع مزایده لجن طلا نوشت: در کدام فرهنگ یا لغت نامه عنوان «لجن طلا» آمده است که شما در مصاحبه خود به آن اشاره کرده اید؟ اگر منظورتان از «لجن طلا » همان باطله، یا پسماند صنعتی هست چرا باید دارای آنچنان میزان طلایی باشد که مجبور به مزایده گذاری آن باشید در حالی که خود یکی از مدیران ارشد و رییس هیئت مدیره آن مجموعه بوده اید؟

به گزارش کردپرس، «مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران اخیرا در یک گفت و گوی خبری با عنوان "مزایده ۲.۵ میلیون تُن لجن طلا در زرشوران تکاب" گفته است: هم اکنون ۲.۵ میلیون تُن لجن طلا در این معدن انباشت شده که به زودی طی مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود». او همچنین اضافه کرد: «لجن طلا در واقع می تواند دوباره به چرخه تولید بازگردد اما شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران به دلیل در اختیار داشتن خاک اصلی، لجن طلا را دوباره فراوری نمی کند».

به گفته مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران؛ «کارشناسان این معدن به این نتیجه رسیده اند که با توجه به اینکه این لجن طلا می تواند برای برخی صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرد و برای شرکت سودآوری داشته باشد، آن را از طریق مزایده به فروش برسانند».

در همین راستا مجمع مطالبه گران جهادی تکاب در نامه ای سرگشاده به مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران این شهرستان نوشته است: «مدیر عامل محترم شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران  لطفا قبل از هر گونه مصاحبه (با نوشته و بی نوشته)  کتاب «تکنولوژی استحصال طلا» را که از تألیفات آقایان "یاسر علیایی" و "محسن افتخاری" است، مطالعه نمایید.راستی چند سوال ما را هم لطفاً پاسخگو باشید.

چرا یکی از نویسندگان این کتاب که در سنوات گذشته از مدیران تولید زرشوران بود نتوانست جذب ایمیدرو شود با انکه از چند دانشگاه و شرکت تولیدی خارج از کشور برای ایشان دعوت نامه همکاری ارسال و در نهایت مجبور به مهاجرت شد و متاسفانه افرادی بدون مدرک تخصصی مثل حضرتعالی و خیلی های دیگر جذب آن مجموعه شدند ؟

در رسانه ها خصوصا کانال تلگرامی منتسب به فرمانداری و مجموعه زرشوران و ایمدرو رشته تحصیلی حضرتعالی را «دکترای تخصصی برنامه‌ریزی شهری»  معرفی کرده اند چنین رشته ای با این عنوان در کدام دانشگاه کشور دانشجو می پذیرد؟ همچنین یکی دیگر از عناوین موجود در رزومه معرفی شده برای شما  «صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله سراسری شرف» را لیست کرده اند لطفا یک شماره از مجله فوق از شمارگان اول به بعد را به مجمع مطالبه گران ارسال  می فرمایید؟

در کدام فرهنگ یا لغت نامه عنوان «لجن طلا» آمده است که شما در مصاحبه خود به آن اشاره کرده اید؟ اگر منظورتان از «لجن طلا » همان باطله ، یا پسماند صنعتی هست  چرا باید دارای آنچنان میزان طلایی باشد که مجبور به مزایده گذاری آن باشید در حالی که خود یکی از مدیران ارشد و رییس هیئت مدیره آن مجموعه بوده اید؟

لطفا بفرمایید حدودا ۲.۵  میلیون تن باطله که پر از  سیانور و دیگر مواد سمی کشنده  است، جابجایی و نقل و انتقال آن  در داخل کشور با چه مجوز و با کدام تحقیقات علمی و زیست محیطی به مزایده گذاشته شده است؟

 

کد خبر 2764444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha