حذف روادید با ۳۳ کشور خارجی برای توسعه گردشگری در ایران

سرویس آذربایجان غربی- معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: همچنین لغو روادید با ۳۳ کشور خارجی در راستای کمک به توسعه گردشگری در ایران انجام شده است‌.

به گزارش کردپرس، علی‌اصغر شالبافیان، ۳۰  آذر ۱۴۰۲ در نشست با فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه که در هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری پیونددهنده ارتباط بین ملت‌ها بوده و فعالان گردشگری در تلاش برای برقراری این ارتباط هستند و ایران و ترکیه اشتراکات فرهنگی زیادی دارند

او با بیان اینکه توسعه ارتباط استان‌های مرزی ایران با کشورهای همسایه جزو اهداف و اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است گفت: استان‌های مرزی اشتراکات فرهنگی و زبانی با یکدیگر دارند و می‌توانند ارتباط بهتری برقرار کنند. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: تورهای آشناسازی برای فعالان گردشگری کشورهای خارجی نظیر آنچه که برای فعالان ترکیه در آذربایجان غربی برگزار شد می‌تواند برای معرفی ظرفیت‌ها نقش مهمی ایفا کند. 

او تصریح کرد: فعالان گردشگری ترکیه این فرصت را دادند در آذربایجان غربی یکی از زیباترین و باقدمت‌ترین استان‌های ایران حضور داشته باشند. 

شالبافیان گفت: ایران ۲۷ اثر ثبت جهانی دارد که در بیش از ۱۰۰ مکان گسترده است و پنج اثر از این تعداد در آذربایجان غربی قرار دارد و میراث ناملموس غنی این استان و تنوع قومی و مذهبی آن نشان‌دهنده غنای فرهنگی آذربایجان غربی است. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: هم‌اکنون که نشست فعالان گردشگری ترکیه و آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود نشست فعالان گردشگری ایران و ترکیه نیز در استانبول برقرار است. 

شالبافیان افزود: در نمایشگاه گردشگری تهران که در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود از فعالان گردشگری حاضر در این تور با ارائه تسهیلات ویژه دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. 

به گزارش کردپرس از میراث آریا؛ در این نشست ۳۵ نفر از فعالان و مدیران دفاتر گردشگری ۲۱ شهر ترکیه در ارومیه حضور داشتند.

کد خبر 2764800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha