دولت باغچه لی در واکنش به سخنرانی نماینده های کرد مجلس را ترک کرد

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی رئیس MHP در واکنش به سخنرانی مرال دانیش بشتاش نماینده کرد DEM پارتی در مجلس، سالن را ترک کرد.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و یکی از نمایندگان مجلس در آخرین روز از نشست های بودجه 2024، در واکنش به این که نماینده های حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM) حزب جایگزین HDP، از هیات رئیسه مجلس زمان نطق گرفته بودند، صحن مجلس را ترک کرد.

روز گذشته آخرین نشست بررسی بودجه پیشنهادی سال 2024 در مجلس ترکیه برگزار شد. ریاست این نشست را بکر بوزداغ نماینده حزب عدالت و توشعه (AKP) بر عهده داشت. پس از این که بوزداغ کرسی نطق مجلس را برای مدت سی دقیقه به مرال دانیش بشتاش نماینده کرد DEM پارتی داد، دولت باغچه لی به همراه دیگر نمایندگان MHP صحن مجلس را ترک کردند.

دولت باغچه لی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که بیرون در مجلس ایستاده بودند، گفت: «من نه نطق اعضای DEM پارتی را و نه CHP را دنبال می کنم، اعضای حزب من هم دنبال نمی کنند. من امروز همان کاری را می کنم که دادگاه قانون اساسی باید انجام دهد.»

گفتنی است، دولت باغچه لی پیشتر بارها خواستار انحلال HDP و دیگر احزاب جایگزین آن شده است. در نهایت وقتی دادگاه قانون اساسی بر طبق پروسه قانونی خود رفتار کرد، دولت باغچه لی خواستار انحلال این نهاد عالی قضائی ترکیه شد.

کد خبر 2764912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha