ترکیه نگران حمایت اتحادیه میهنی از کردهای سوریه است

سرویس جهان- نشریه نیو عرب به نقل از مقامات کرد در اقلیم کردستان نوشت: علت تمدید لغو پروازهای ترکیه به سلیمانیه و بالعکس نگرانی ترکیه از حمایت اتحادیه میهنی کردستان عراق از کردهای سوریه است.

به گزارش کردپرس، ترکیه از سال گذشته پرواز به فرودگاه سلیمانیه تحت کنترل اتحادیه میهنی کردستان عراق را تعلیق کرده است. دولت ترکیه اقدام به تمدید شش ماهه تعلیق پرواز از ترکیه به این فرودگاه و بالعکس کرده است.

هندرین موفتی، رئیس فرودگاه بین المللی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با نشریه نیوعرب گفته است ترکیه ممنوعیت پرواز به این فرودگاه از مبدا این کشورو بالعکس را تا 22 ژوئن سال آینده تمدید کرده است.

مقامات کرد عراقی درباره علت مخالفت ترکیه با پرواز از سلیمانیه به ترکیه و بالعکس گفته اند ترکیه معتقد است اتحادیه میهنی که بر استان سلیمانیه کنترل کامل دارد، اقدامات مناسبی برای پایان دادن به حضور حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در این استان انجام نداده است.

این منابع کرد که نخواسته اند نامشان فاش شود، همچنین گفته اند ترکیه معتقد است اتحادیه میهنی از نیروهای کرد سوریه و اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه حمایت می کند. آنکارا می خواهد با این فشارها اتحادیه میهنی را وادار کند از حمایت از کردهای سوریه دست بکشد.

کد خبر 2764957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha