ایلام صاحب اتحادیه کشتارگاه‌های دام و طیور می شود

سرویس ایلام - به امید ساماندهی کشتارگاههای استان و کاهش کشتار غیرمجاز، امروز جلسه ای برای ایجاد اتحادیه کشتارگاه‌های دام و طیور در استان ایلام تشکیل شد که باید دید تا چه اندازه می تواند در تحقق اهداف خویش موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، همین چند روز پیش بود که کشتارگاه صنعتی ایلام در فرایندی چند ساله، از بخش خصوصی خلع ید و دوباره به بخش دولتی واگذار شد. کشتارگاه مرغ آبدانان نیز با وجودی که گفته می شود ۹۵ درصد آن انجام شده و برخی کارهای جزیی چون محوطه سازی دارد، به خاطر مشکلات شخصی بین سرمایه گذاران همچنان راه اندازی نشده و میلیاردها تومانی که خرج آن شده همین طور بی استفاده است. در کارزان نیز سالهاست اخبار یک کشتارگاه هر از گاهی در رسانه ها منتشر می شود که گویی همواره مشکل تامین نقدینگی و درخواست وام دارد و قرار نیست راه بیفتد. کشتارگاه مرغ ایوان هم که از همه معلوم الحال تر است و بخش عمده ای از مرغ استان را تامین می کند و بارها با سوء مدیریت و تهدید به بیکار شدن پرسنلش دنبال تامین منافع خود بوده است و همواره حاشیه هایی برای خود و دردسرهایی برای مردم ایجاد کرده است.

حال به نظر می رسد که تصمیم سازان استان برای ساماندهی اوضاع کشتارگاههای استان ایلام در حال فراهم کردن مقدمات تشکیل یک اتحادیه با عضویت کشتارگاههای دام و طیور استان هستند تا بلکه بخشی از مشکلات آنها حل شود و در عین حال بتوانند با خرد جمعی منافع خود و استان را تامین کنند.

کشتار غیرمجاز که از فرط بی عملی دستگاههای نظارتی از یک سو و فقدان زیرساختهای مناسب از سوی دیگر، مسأله ای رها شده در استان ایلام است و گاه و بیگاه مورد نقد اهالی رسانه قرار می گیرد نیز با ساماندهی کشتارگاههای استان می تواند به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

در همین راستا امروز در دامپزشکی استان ایلام جلسه ای مهم با حضور مدیران این عرصه و روسای کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز قطعه بندی استان ایلام  برگزار و بر تشکیل اتحادیه تاکید شد.

مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه اظهار کرد: از امروز رسماً استارت تشکیل اتحادیه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز قطعه بندی استان در دامپزشکی کلید می‌خورد.

دکتر یونس احمدی بیان کرد: تشکیل این اتحادیه پیرو نشست‌های کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان برای دفاع از ساختار کشتارگاه‌های مجاز صنعتی استان است و در واقع تشکیل این اتحادیه حرکت به سمت صنعتی شدن فعالیت‌های دامپروری را در استان سرعت می بخشد.

وی با اشاره به اینکه دامپروری سرمایه اول اقتصادی در استان ایلام است افزود: سرمایه گذاری در بخش کشتارگاره‌های دام استان ایلام به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در صنعت دام استان نیازمند یک پشتوانه تشکیلاتی و یک اتحادیه به نام اتحادیه کشتارگاه‌ها است.

احمدی بیان کرد: در واقع با تشکیل این اتحادیه قدمی برای صنعتی شدن بیشتر دامپروری در استان برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختار سنتی کشتارگاه‌های استان باید به صنعتی تبدیل شود، افزود: با تشکیل این اتحادیه مسائل و مشکلات کشتارگاه‌ها و واحدهای قطعه‌بندی نیز به طور جدی دنبال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزود: راه مقابله با کشتار غیر مجاز هم فعال کردن واحدهای کشتارگاهی صنعتی در سطح استان است، الان اتفاقات خوبی در مهران، ایوان و دره‌شهر رخ داده و امیدواریم دیگر واحدهای کشتارگاهی در استان نیز ساماندهی و بهسازی شوند.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام نیز در این جلسه گفت: این حرکت برای ساماندهی کشتار مجاز و حمایت از زنجیره صنعت دام استان بسیار مفید است.

حمیدرضا شکری با اشاره به ظرفیت های حوزه دام و دامپروری در استان ایلام، افزود: فعال کردن واحدهای کشتارگاهی یکی از نیازهای اصلی استان ایلام است که حرکت کارگروه ساماندهی کشتارگاههای استان برای ساماندهی و بهسازی این کشتارگاه‌ها قابل تقدیر است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: تشکیل اتحادیه کشتارگاه ها و واحدهای قطعه بندی حرکتی مناسب برای توسعه کشتارگاه های مجاز در استان است.

شکری تصریح کرد: تشکیل این اتحادیه به عنوان یک نهاد مردمی برای دفاع از حق و حقوق واحدهای کشتارگاهی و قطعه بندی مجاز است و اگر این اتحادیه تقویت شود در واقع کشتار مجاز و بهداشتی تقویت شده است.

کد خبر 2765145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha