احتمال پاسخ جدی نیروهای کرد سوریه به حملات ترکیه

موسسه امنیتی crisis 24 احتمال داد در صورت ادامه حملات هوایی ترکیه، نیروهای کرد سوریه نیز عملیات نظامی علیه نیروهای ترکیه در خاک سوریه را بیشتر کنند.


موسسه crisis 24 که به تجزیه و تحلیل مسائل امنیتی در سطح جهان می پردازد، از احتمال ادامه حملات هوایی ترکیه علیه نیروهای کرد در عراق و سوریه در سال جدید میلادی خبر داد.
بر اساس گزارش جدید این موسسه، حملات هوایی ترکیه در مناطق کردنشین عراق و سوریه، حداقل در ماه ژانویه 2024 ادامه خواهد داشت. این موسسه ادعا کرده است که حملات ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و نیروهای کرد سوریه باعث کشته شدن دهها تن از آنها شده است.
crisis 24  پیش بینی کرده است نیروهای کرد سوریه، در صورت ادامه حملات ترکیه، به اقدامات تلافی جویان دست بزنند و ضمن حمله به مواضع ترکیه در خاک سوریه، برخی شهرهای نزدیک این کشور با خاک سوریه را نیز هدف قرار دهند. البته تاکید شده است این حملات محدود و پراکنده خواهد بود.
این موسسه همچنین از احتمال بمبگذاری و عملیات های جسته و گریخته در خاک ترکیه توسط پ.ک.ک و یا گروههای نزدیک به آن مانند شاهین های آزاد کردستان خبر داده است. Crisis 24 ادعا کرده است که با وجود گسترش عملیات های نظامی ترکیه، نیروهای پ.ک.ک همچنان در شش استان ترکیه در جنوب شرق این کشور توانایی تحرک و اقدامات نظامی دارند.
این موسسه امنیتی همچنین هشدار داده است ادامه اقدامات ستیزه جویانه ترکیه و عملیات های نظامی این کشور ممکن است باعث خشمگین شدن مخالفان اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و برگزاری تظاهرات اعتراضی، بویژه در مناطق عمدتا کردنشین این کشور شود.
همچنین نسبت به تشدید اقدامات امنیتی در مناطق کردنشین ترکیه و ایجاد محدودیت های بیشتر با اعلام وضعیت فوق العاده در این مناطق و نیز مخل شدن سیستم حمل و نقل هشدار داده شده است.

کد خبر 2765289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha