KCK: حکومت اردوغان با حمایت از داعش یکی از مسببان حمله کرمان است!

سرویس ترکیه - ریاست مشترک KCK در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله انتحاری به مردم کرمان حکومت اردوغان را به عنوان یکی از مسببان حمله داعش به مردم کرمان توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله انتحاری به مردم کرمان در سالگرد شهادت سردار قاسک سلیمانی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به عنوان یکی ازحامیان داعش و از مسببان حمله این گروهک تروریستی به مردم کرمان دانست.

ریاست مشترک KCK با اشاره به اینکه نیروهایی که خواهان تعمیق جنگ در خاورمیانه هستند، پشت این حمله هستند، اعلام کرد: «داعش توسط نیروهایی که خواهان تعمیق جنگ در خاورمیانه بودند حمایت شد و به حمله به کردها و در ادامه به گروه های دیگر مردم واداشته شد. اکنون نیز همین نیروها با همین اهداف داعش را به حمله واداشته‌اند. هرکسی که دیروز حامی داعش بود، امروز نیز حامی داعش و مسئول واداشتن داعش به حمله است.»

در بیانیه کتبی ریاست مشترک شورای اجرایی KCK که در رسانه های نزدیک به این سازمان از جمله فرات منتشر شده، آمده است:

«در 3 ژانویه 2024 در شهر کرمان ایران، حمله‌ای به مردمی صورت گرفت که برای بزرگداشت سردار سلیمانی به آرامستان کرمان رفته بودند و در پی آن کشتار بزرگی صورت گرفت. در این حمله ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح شدند. ما به نمایندگی از جنبش و مردم خود یاد و خاطره جان باختگان را گرامی می‌داریم و به همه مردم ایران به ویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم. ما این کشتار را که از ابتدا آشکار بوده و اکنون گفته می‌شود توسط داعش انجام شده است، به شدت محکوم می‌کنیم.

قرار بود جنگ به خاورمیانه گسترش یابد

این حمله نه تنها مردم ایران، بلکه همه مردم خاورمیانه را هدف گرفت و با هدف تعمیق و گسترش جنگ در خاورمیانه انجام شد. بنابراین، پشت این حمله نیروهایی هستند که خواهان تعمیق جنگ در خاورمیانه هستند. برخی از نیروهایی که حماس و اسرائیل را با یکدیگر درگیر کردند، اما پس از این اتفاق به نتایجی که انتظار داشتند نرسیدند، خواهان عمیق شدن درگیری‌ها در خاورمیانه و گسترش جنگ به کل منطقه هستند و تلاش می‌کنند آن را به نتیجه برسانند. این نیروها که خواهان تعمیق جنگ در خاورمیانه هستند، مدتهاست که تلاش می‌کنند دولت ایران را با اسرائیل و آمریکا وارد درگیری کنند. اینکه این حمله در ایران و مصادف با روز بزرگداشت سردار سلیمانی و همراهان او بوده، نشان‌دهنده چنین هدف و نقشه‌ای است. با این حمله چهره واقعی این نیروها آشکار شد که سعی می‌کنند خود را به گونه‌ای نشان دهند که مخالف جنگ غزه هستند.

نیروهایی که دیروز پشت سر داعش ایستاده بودند آنرا به حمله واداشتند

اینکه این کشتار توسط داعش انجام شد، واقعیت داعش، نیروهای پشت سر داعش و اهداف آنها را آشکار می‌کند. داعش توسط نیروهایی که خواهان تعمیق جنگ در خاورمیانه بودند حمایت شد و به حمله به ابتدا به کردها و همه خلق‌ها واداشته شد. اکنون نیز همین نیروها با همین اهداف داعش را به حمله واداشته‌اند. هرکسی که دیروز حامی داعش بود، امروز نیز حامی داعش و مسئول واداشتن داعش به حمله می‌باشد. جنبش آزادی کرد و مردم کردستان با وحشیگری و فاشیسم داعش مبارزه کرد؛ سازمانی که برای تعمیق جنگ و درگیری در خاورمیانه و تبدیل خاورمیانه به حمام خون و گورستان به جان مردم افتاده بود. آنها با شکست دادن داعش خاورمیانه و جهان را از درد سر بزرگی نجات دادند. بزرگترین مبارزه را مردم کرد و جنبش آزادی کُردها انجام دادند. جنبش ما و مردم ما از این پس به مبارزه با داعش و نیروهای پشت سر آن و ایستادگی در برابر انواع حملات داعش ادامه خواهند داد. این حمله مشابه حملات قبلی علیه مردم ما و گروه‌های دموکراتیک انقلابی در بسیاری از نقاط منطقه از جمله باکور، روژاوا و ترکیه است. درست مانند حمله کرمان، مردم مستقیماً هدف این حملات قرار گرفتند و صدها نفر جان خود را از دست دادند و مجروح شدند.

جنگ با کُردها به معنای تعمیق جنگ در خاورمیانه است

این حکومت ترکیه و دولت طیب اردوغان بود که داعش را وادار کرد تا به کُردها و دیگر مردم خاورمیانه حمله کند، به ویژه این قتل‌عام‌ها را انجام دهد. امروز این حکومت ترکیه و دولت طیب اردوغان است که از داعش حمایت می‌کند و آن را برای اهدافش هدایت می‌کند. حکومت ترکیه و دولت طیب اردوغان خواهان تعمیق جنگ در خاورمیانه هستند. این واقعیت که به کُردها در همه جا حمله می‌کند و حملاتی را انجام می‌دهد که تمام زیرساخت‌ها و روبناهای روژاوا را هدف قرار می‌دهد، به وضوح این واقعیت را آشکار می‌کند. افکار عمومی باید این موضوع را بدانند و نسبت به آن آگاهی یابند. جنگ با کُردها به معنای تعمیق و گسترش جنگ در خاورمیانه است. غیر قابل تصور است که کسانی که برنامه‌ای برای تحقق صلح و پایان دادن درگیری در خاورمیانه دارند، با کُردها در جنگ باشند.»

ریاست مشترک شورای اجرایی KCK در پایان این بیانیه کشتار مردم کرمان را به شدت محکوم کرد و ضمن گرامیداشت یاد قربانیان این کشتار و آرزوی بهبودی عاجل برای مجروحان، با مردم ایران  و به ویژه خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

کد خبر 2765459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha