گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده ها حذف شده است

سرویس آذربایجان غربی- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به دلیل افزایش قیمت برخی از خانواده ها قدرت مالی تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ را ندارند و می‌توانیم بگوییم گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده ها حذف شده است.

به گزارش کردپرس، جلال محمودزاده در باره دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید قیمت تمام شده است، مدت زمان زیادی میزان ذخایر استراتژیک نهاده های دامی پایین بود و قیمت کنجاله سویا افزایش چندین برابری داشت .

او افزود: در نتیجه مرغداران برای تداوم تولید؛ سویا را با قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار تومان خریداری می‌کردند و از سوی دیگر قیمت جوجه یک روزه شدیدا افزایش پیدا کرده بود و همین مسائل باعث شده تا بسیاری از مرغداران به دلیل عدم توان مالی اقدام به جوجه ریزی نکنند و این کاهش جوجه‌ریزی باعث کاهش تولید و نهایتا افزایش قیمت گوشت مرغ شد.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نتوانست با استفاده از واردات گوشت مرغ بازار را کنترل کند و همین موضوع منجر به افزایش قیمت گوشت مرغ شد، ااظهار کرد: در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز نیز نهاده های دامی و علوفه افزایش قیمت داشته و از سوی دیگر مدتی نیز شاهد صادرات دام زنده بودیم که این باعث شد تا دامداری های از دام مولد خالی شوند و درحال حاضر نیز بسیاری از واحدهای دامداری گاو شیری و پرواری خالی از دام هستند.

او با اشاره به اینکه با توجه به افزایش شدید قیمت نهاده های دامی بسیاری از دامداری های اقدام به پرواربندی گوسفند نمی‌کنند، ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی همانند سال های گذشته تسهیلات و نهاده ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد و دامداران نهاده های مورد نیاز را به صورت آزاد تهیه می‌کنند و این مسائل قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

نماینده مجلس یازدهم در پایان به خانه ملت گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده به ۲۴۵ هزار تومان رسیده و۳۰ تا ۴۵ درصد نیز ضایعات دارد که باید به این مسائل وجود واسطه ها را نیز اضافه کرد. به دلیل افزایش قیمت برخی از خانواده ها قدرت مالی تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ را ندارند و می‌توانیم بگوییم گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده ها حذف شده است.

کد خبر 2765467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha