توزیع مرغ منجمد در آذربایجان غربی ممنوع شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: توزیع مرغ منجمد در استان در راستای حمایت از مرغداران و تا تعدیل قیمت ممنوع است.

به گزارش کردپرس، جواد کرمی امروز پنجشنبه در حاشیه جلسه تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: عرضه مرغ قطعه بندی شده با نرخی که پیشتر اعلام شده انجام می شود و خروج مرغ از استان نیز با مجوز دامپزشکی آزاد است.

او با بیان اینکه جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی پیشنهاد صادرات مرغ را داشت افزود: برای صادرات مرغ مجوز و برنامه ای نداریم و این موضوع نیز بعد از تصویب در تنظیم بازار ملی و اخذ مجوز در جلسه تنظیم بازار استانی تصمیم گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: لازم است تا جهاد کشاورزی استان طبق مصوبات تنظیم بازار استان با زنجیره های گوشت مرغ در استان توافقی در زمینه ذخیره سازی گوشت مرغ برای ایام ماه رمضان و عید داشته باشند تا در این ایام کمبودی وجود نداشته باشد.

او با اشاره به تنظیم بازار ماه رمضان در استان هم گفت: در این راستا مکانهایی برای تشکیل بازارچه های عرضه مستقیم کالا در نظر گرفته شده بود که مقرر شد بررسی های کارشناسی در این زمینه دوباره انجام شود چرا که مکانهای معرفی شده از طرف شهرداری مناسب نبودند.

کرمی در زمینه تامین میوه شب عید نیز گفت: در این زمینه مقداری از میوه مورد نیاز استان آذربایجان غربی خریداری شده و بقیه نیز در حال خریداری است.

او اظهار کرد: مقرر شده تا استانهایی که قرار است میوه سیب درختی شب عید خود را از آذربایجان غربی تهیه کنند در اسرع وقت مقدار مورد نیاز را اعلام کنند تا در ایام پیک صادرات تاجران استانی دچار مشکل نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در زمینه یکسان نرخ کرایه های حمل و نقل بین شهرستان ارومیه و تبریز نیز اظهار کرد: این مورد در تنظیم بازار استانی تصمیم گیری می شود و افزایش کرایه های حمل و نقل به سایر نقاط کشور در تنظیم بازار ملی مطرح و تصمیم گیری خواهد شد. هر چند  اداره مربوطه در این زمینه افزایش بیش از ۳۰ درصدی را در جلسه تنظیم بازار مطرح کرد که تنظیم بازار استان افزایش قیمت بیش از ۳۰ درصد نپذیرفت.

کد خبر 2765591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha