ترکیه به دنبال اخراج کردها از شمال و شمال شرق سوریه است

سرویس جهان- مسئول امور آموزش و پرورش اداره خودگردان کردی در سوریه، هدف از حملات مداوم ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را اخراج همه کردها از این منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، ترکیه از اکتبر 2023 تاکنون دو بار حملات گسترده هوایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده است که نتیجه آن آسیب دیدن بیش از 200 زیرساخت مهم حوزه های آموزشی، انرژی، درمانی و آب بوده است.

سمیرا حاج علی، مسئول آموزش و پرورش منطقه تحت کنترل کردهای سوریه زیان های حملات ترکیه به این مناطق را گسترده خواند و از تعطیل شدن تعداد زیادی از مدارس به دلیل ادامه حملات ترکیه خبر داد.

این مقام کرد سوریه درباره تاثیر حملات ترکیه به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، بویژه در حوزه آموزش، به موسسه کی سی آی در آمریکا گفته است دسترسی مردم به امکانات بهداشتی و برق قطع شده و بیش از 10000 تن از دانش آموزان به دلیل حملات امکان حضور در مدارس را ندارند.

او با اشاره به این که ترکیه قبلا هم با تصرف مناطق کردنشین مانند عفرین و سری کانی، کردها را از این منطقه اخراج و خانواده های شورشیان را در این مناطق اسکان داده، هشدار داد ترکیه به دنبال اخراج همه کردها از شمال و شرق سوریه و تغییر بافت جمعیت در این مناطق است.

این مقام کرد سوریه ادعا کرد که ترکیه به دنبال ضمیمه کردن مناطق کردنشین سوریه است.

سمیرا حاج علی هشدار داد روال عادی زندگی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به دلیل ادامه حملات ترکیه از بین رفته و مردم این منطقه امکان از سرگیری فعالیت عادی خود را ندارند.

او از کشورهای اروپایی و آمریکا خواست مردم منطقه را در بازسازی  مراکز آسیب دیده از جمله مکان های آموزشی یاری دهند.

این مقام کرد سوریه از جان باختن تعدادی از محصلین در مقاطع مختلف در جریان بمباران های ترکیه خبر داد.

کد خبر 2765817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha