حملات بی سابقه به نیروهای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس اعلام مقام وزارت دفاع آمریکا، پایگاههای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، در دو ماه گذشته 85 بار هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه از حدود 140 مورد حمله پهپادی و راکتی به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه خبر داد. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد تاکنون حدود 140 حمله به پایگاههای آمریکا در عراق  و سوریه انجام شده که بیش از 80 مورد آن در سوریه اتفاق افتاده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گزارشی از افزایش شدید موارد حمله به مواضع و پایگاههای آمریکا در سوریه،بویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

نشریه آمریکایی کردل نیز ادعا کرد افزایش موارد حمله به یکی از پایگاههای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردها در استان حسکه به خروج نیروهای آمریکایی از این پایگاه منجر شده است. بر اساس گزارش این نشریه، حملات راکتی و پهپادی به این پایگاه، حتی بعد از خروج نیروهای آمریکا ادامه داشته است. دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرده است که نیروهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا سیا در این پایگاه تخلیه شده مستقر بوده اند. بر اساس این گزارش نیروهای وابسته به سیا 12 روز پیش پایگاه خود در روستای هیمو را ترک کرده بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه و نشریه کردل اعلام کرده اند که بیشترین موارد حمله به مواضع نیروهای آمریکا در سوریه مربوط به هدف قرار گرفتن نیروهای این کشور در نزدکی میدان های نفتی و گازی تحت کنترل کردهای سوریه بوده است.

در کنار حملات مداوم نیروهای مخالف حضور آمریکا در سوریه به پایگاه های این کشور در نزدیکی میدان های نفتی و گازی، حملات ترکیه به منابع نفتی و گازی تحت کنترل کردهای سوریه نیز افزایش یافته است.

 امروز نشریه عنب بلدی که تحولات سوریه را رصد می کند از کمبود شدید سوخت در مناطق تحت کنترل کردها بویژه شهر قامیشلو و اطراف آن، بعد از هدف قرار گرفتن منابع و ایستگاههای پالایش و توزیع نفت و گاز توسط ترکیه خبر داد.

در کنار حملات گروه مقاومت به نیروهای آمریکا در سوریه، ترکیه نیز مواضع نیروهای کرد سوریه و محل استقرار فرماندهان نیروهای کرد سوریه در نزدیکی استحکامات آمریکا را نیز هدف قرار داده است. در یک سال گذشته پهپادهای ترکیه حملات هوایی خود را به 500 متری محل استقرار نیروهای آمریکایی رسانده اند. آمریکا چند ماه پیش مجبور شد به دلیل حضور پهپادهای ترکیه در نزدیکی پایگاههای آمریکا یکی از آنها را ساقط کند.

یکی از دلایل افزایش اعتراض به ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه، در داخل محافل آمریکا نیز افزایش خطر جانی این حملات برای نیروهای این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه عنوان شده است.

تاکنون سه بار موضوع خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، در مجالس قانونگذاری آمریکا مطرح شده اما از حمایت کافی برخوردار نشده است.

کد خبر 2765961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha