حجم بودجه پروژه های دفاعی ترکیه به 90 میلیارد دلار رسید

سرویس ترکیه - حجم بودجه پروژه های دفاعی ترکیه با 16 برابر افزایش از 5.5 میلیارد دلار در سال 2002 به 90 میلیارد دلار در سال 2024 رسید.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در مراسم تحویل سکوهای جدید نیروی دریایی در کارخانه کشتی سازی یالووا سفینه از افزایش 16 برابری بودجه در حوزه پروژه های دفاعی ترکیه در سال 2024 خبر داد. به این ترتیب بودجه پروژه های دفاعی این کشور امسال به 90 میلیارد دلار رسیده است.

گفت: «در حالی که حجم بودجه پروژه های دفاعی ما در سال 2002، 5.5 میلیارد دلار بود، امروز همین رقم 16 برابر شده و به حدود 90 میلیارد دلار رسیده است.»

به نوشته آناتولی، اردوغان تاکید کرد: «کشورهایی که امروزه در عرصه دفاعی قوی و مستقل نیستند، امکان ندارد با اطمینان به آینده خود نگاه کنند.»

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: «امروز ما تنها به تحویل کشتی‌های خود بسنده نمی‌کنیم، بلکه اولین وسیله نقلیه سطحی بدون سرنشین جهان با قابلیت جنگ الکترونیک را به نیروی دریایی خود تحویل می‌دهیم.»

وی همچنین درباره مبارزه ترکیه با تروریسم تاکید کرد: تا زمانی که باتلاق‌های تروریستی در سوریه و عراق به طور کامل خشک شوند با قاطعیت به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.

اردوغان همچنین درباره حملات اسرائیل و بی‌توجهی جامعه جهانی به آن گفت: «همه ما کسانی را که امروز با ارسال ناوهای هواپیمابر به منطقه ما به طور نامحدود و بی قید و شرطی از دولت اسرائیل حمایت می‌کنند، با وحشت دنبال می‌کنیم.»

او تصریح کرد: «کسانی که در مورد حقوق و آزادی‌های بشری بیانیه صادر می‌کنند، 105 روز است که چشم بر روی کشتار وحشیانه کودکان، نوزادان و زنان بسته اند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «آنها فقط به تماشای وحشیگری نتانیاهو، هیتلر امروزی و تیمش علیه مردم فلسطین بسنده کرده اند.»

کد خبر 2765976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha