با کشت قراردادی ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیمی استان ایلام زیر کشت می‌رود

سرویس ایلام - مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: حدود ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان دارای ظرفیت کشت قراردادی است که سهم تعهداتی این طرح توسط تعاون روستایی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حمیدرضا شکری از تحقق ۶۵ درصدی تعهدات کشت قراردادی محصولات غلات و کلزا تاکنون، در استان خبر داد و اظهار کرد: تعهدات ابلاغی کشت قراردادی تعاون روستایی استان برای سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ به میزان ۳۵ هزار هکتار بوده است که از طریق پیگیری ادارات و شبکه‌های تعاونی‌های تولید و روستایی به میزان ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۵ درصد تا کنون محقق شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه (پایان زمان کشت قراردادی) کل تعهدات ابلاغی تعاون روستایی انجام خواهد شد، افزود: استفاده از ظرفیت تشکل‌های تعاون روستایی در استان و پای کار آمدن آنها از نقاط قوت اجرای این طرح است به همین دلیل، طرح با شتاب بیشتری در دستور کار قرار گرفته است. 

شکری افزود: حدود ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان دارای ظرفیت کشت قراردادی است و سهم تعهداتی این طرح توسط تعاون روستایی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام با اشاره به مزایای اجرای این طرح توسط کشاورزان، خاطرنشان کرد: دولت ۲۰ درصد از بیمه محصولات کشاورزی را بطور رایگان پرداخت می‌کند و مابقی از طریق تسهیلات بانکی و پس از برداشت محصول و از محل خرید آن از کشاورزان کسر می نماید. همچنین کشاورزان طرف کشت قراردادی نیز به ازای هر تن محصول تحویل داده شده به مراکز خرید به میزان ۱۵۰ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

شکری افزود: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام داده‌اند در اولویت تحویل نهاده‌های کشاورزی خصوصا کود مورد نیاز هستند.

وی به کشاورزانی که تاکنون موفق به انجام کشت قراردادی نشده‌اند، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و سایر حوادث پیش بینی نشده که منجر به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی آنها می‌گردد هر چه زودتر نسبت به انجام کشت قراردادی خود اقدام کنند و از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیر تعاون روستایی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به زمان باقیمانده با تماس و یا مراجعه به ادارات تعاون روستایی شهرستان‌های حوزه عمل خود، برای ثبت کشت قراردادی اقدام کنند.

کد خبر 2765996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha