خدمات پاکسازی پوست در آرایشگاه ها ممنوع است/۵ مرکز غیرمجاز پلمب شد

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۵ مطب زیبایی که به صورت غیرمجاز فعالیت داشتند در بازید ویژه آبان ماه امسال توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

به گزارش کرد پرس، حمید یوسف زاده گفت: خدمات پاکسازی پوست طبق دستورالعمل وزارت بهداشت جزو خدمات پزشکی است و فرد آرایشگر بدون پزشک، مجاز به انجام این کار نیست و در صورت تخلف به مراجع قضائی ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه بازدید از آرایشگاه های بانوان به صورت مشترک توسط نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت غذا و دارو و نماینده معاونت بهداشتی به صورت هفتگی انجام می شود، افزود: در صورت مشاهده هر نوع تخلف، آرایشگر به مراجع قضایی معرفی می شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: تصمیم داریم در آینده در بازدیدهای مشترک نماینده تعزیرات نیز حضور داشته باشد.

یوسف زاده ادامه داد: در بازید ویژه آبان ماه ۵ مطب زیبایی که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف و ارائه خدمات غیرمجاز توسط اپراتورهای فاقد صلاحیت، این مراکز در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات دانشگاه پیگیری و نسبت به برخورد با آن تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: مراکز زیبایی پزشکی که پزشک در آن حضور ندارد طبق دستور العمل وزارت بهداشت پلمب و تخلفات به اداره تعزیرات و دادگاه ارجاع داده می شود.

یوسف زاده در ادامه به تفاوت در نحوه فعالیت کلینیک و مطب زیبایی نیز اشاره کرد و گفت: در مطب ها خدمات پوست و زیبایی تحت نظارت پزشک با پروانه طبابت انجام می شود ولی در کلینیک زیبایی خدمات محدود جراحی، کاشت مو و بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام می شود و مراجعین در ۲۴ ساعت ترخیص می شوند.

وی افزود: خدمات زیبایی در مطب پزشکی، خدماتی است که نیاز به شرایط اتاق عمل نداشته باشد و پروسیجرهای تهاجمی، ژل، بوتاکس و پاکسازی پوست توسط پزشک انجام می شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: پزشکان عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص جراحی پلاستیک و متخصص پوست جامعه پزشکی مجاز به دریافت حق پروانه مطب زیبایی هستند.

کد خبر 2766025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha