کولبران کردستان ایران: از سوی مرزبانان اقلیم کردستان مورد آزار و شکنجه قرار گرفتیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_برخی از شهروندان کردستان ایران که به شغل کولبری مشغول هستند در فایل ویدیویی که برای شبکه روداو ارسال کرده‌اند اعلام کردند که از سوی نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان مورد آزار و شکنجه قرار گرفته‌اند و موهای سر آنها تراشیده شده است، مسئولین مرزبانی اقلیم کردستان نیز  بیان کردند برای بررسی صحت ماجرا کمیسیونی را تشکیل داده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، روز یکشنبه  فلیمی برای شبکه روداو  ارسال شد که در آن یکی از کولبران می‌گوید من یک کولبر کُرد اهل جوانرود هستم دیشب از سوی نیروهای اقلیم کردستان به ما بی احترامی شد و با توهین  و افترا ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به ما آب و غذا ندادند.

در این فیلم یکی از جوانانی که موهای سر آنها تراشیده شده است گفت: «ما راکتک زدید و شکنجه دادید دیگر چرا موهای سرمان را تراشیدید؟»

یکی دیگر از کولبران گفت: «دارای سه فرزند هستم که یکی از آنها معلول است اجاره نشین هستم چاره‌ایی جز کولبری ندارم».

یکی از شهروندان که فیلم یکی از کولبرها را ضبط کرده بودو با لهجه هورامی صحبت میکرد گفت مگر نیروهای داعش را دستگیر کرده‌اید که این چنین سرشان را تراشیده‌ و مورد شکنجه قرار داده‌اید.

افسر عالیرتبه مرزبانی در این رابطه به رسانه خبری روداو اعلام کرد این افراد از سوی نیروهای مرزبانی دستگیر شده‌اند اما برای بررسی صحت موضوع شکنجه و تراشیدن موی سر کمسیون تحقیق سه نفره‌ای تشکیل شده‌است و در چند روز آینده نتایج این تحقیقات منتشر خواهد شد.

نیروی‌های مرزبانی که در مرز اقلیم کردستان مستقر هستند وظیفه حفاظت از مرز خانقین تا زاخو را بر عهده دارند و از نظر مالی و اداری تحت اختیار دولت عراق هستند.

کد خبر 2766073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha