دستور السودانی برای شناسایی عاملان حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستور فرمانده کل نیروهای مسلح برای تحقیق درباره حمله به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز (جمعه 26 ژانویه) اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور داده که درباره حمله به میدان گازی کورمور تحقیقات لازم انجام شود.

به گزارش «الفرات نیوز»، وی همچنین دستور داده که درباره طرفی که مرتکب این اقدام جنایتکارانه شده و پروژه‌های انرژی در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده تدابیر بازدارنده اتخاذ شود.

در این بیانیه تأکید شده که این اقدامات خرابکارانه عمدی تلاش برای هدف قرار دادن اقتصاد ملت عراق از جانب این گروه است که به مجازات عادلانه اقدامات خود خواهد رسید.

شرکت اماراتی «دانه گاز» صبح جمعه (26 ژانویه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله یک مخزن نگه‌داری مایعات توسط ظاهرا یک پهپاد هدف قرار گرفت.

این بیانیه افزوده که این حمله هیچ خسارت جانی در پی نداشته اما باعث شد عملیات تولید تا مهار آتش که به صورت کامل انجام شده، موقتا متوقف شود.

در این بیانیه آمده که اقدامات لازم برای ازسرگیری عملیات راه‌اندازی این میدان گازی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

پیش از این، دو منبع به رویترز گفتند که یک پهپاد انتحاری شامگاه پنجشنبه به منطقه ای در میدان گازی کورمور در سلیمانیه در شمال عراق حمله کرد.

یک منبع به رویترز گفت که این انفجار خسارات محدودی به بار آورد، اما به کسی آسیب نرسید.

این خبرگزاری اشاره کرد که “پرل پترولیوم”، کنسرسیومی که شامل شرکت انرژی “دانه گاز” مستقر در امارات و زیرمجموعه آن “کرسنت پترولیوم” است، مالک حقوق بهره برداری از میدان های “کورمور” و “چمچمال” بزرگ ترین میدان گازی عراق است.

خبرگزاری فرانسه به نوبه خود به نقل از یک منبع امنیتی و یک مقام محلی گزارش داد که عصر پنجشنبه موشک هایی به یک مجتمع گازی در اقلیم کردستان عراق شلیک شد.

این منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: «دو موشک کاتیوشا میدان گازی کورمور در سلیمانیه را بدون ثبت تلفات هدف قرار دادند».

یک مقام محلی در استان سلیمانیه با تایید این حمله اشاره کرد که در بخشی از میدان گازی آتش سوزی رخ داده است.

کد خبر 2766230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha