صفین دزه‌یی: حمله به میدان کورمور را به شدت محکوم می کنیم، دولت فدرال باید از حاکمیت اقلیم کردستان محافظت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان حمله به میدان گازی کورمور را به شدت محکوم کرد و گفت که هدف از این حملات جلوگیری از توسعه و سرمایه گذاری است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، روز جمعه 26 ژانویه 2024 صفین دزه‌یی، رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کردستان در مورد حمله به میدان گازی کورمور در پیامی در حساب شخصی X خود گفت: «این حملات مانع ایجاد کردستان قوی‌تر نمی‌شود».

رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که حمله به میدان کورمور را به شدت محکوم می کنند، این حملات مردم و زیرساخت های اقلیم کردستان را هدف قرار داده است.

دزه‌یی بیان کرد که هدف از این حملات جلوگیری از توسعه و سرمایه گذاری است. وی تاکید کرد که چنین حملات زشتی مانعی برای ایجاد کردستان قوی تر نخواهد بود.

در شب 25 دسامبر 2024، حمله پهپادی به میدان گازی کورمور، یک انبار ذخیره مایعات را هدف قرار داد که باعث آتش سوزی شد.

شرکت دانا گاز روز جمعه 26 ژانویه 2023 در بیانیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته یک انبار ذخیره مایعات در میدان کورمور در اقلیم کردستان مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

شرکت دانا گاز همچنین اشاره کرد که تولید در میدان کورمور به طور موقت متوقف شده است. این شرکت اعلام کرد که آتش سوزی رخ داده را به کمک تیم های خود اطفا کرده اند و تاکید کرد که در این حمله پهپادی به کسی آسیب نرسیده است.

دانا گاز اضافه کرد که کارمندان آن تمام اقدامات لازم را برای از سرگیری تولید در اسرع وقت انجام خواهند داد.

میدان گازی کورمور که از سال 2007 ایجاد شده است در ناحیه قادر کرمی شهر چمچمال قرار دارد و شرکت دانا گاز در آنجا سرمایه گذاری میکند.

صفین دزه‌یی همچنین طی یک کنفرانس خبری در روز جمعه اعلام کرد که گروه های غیرقانونی تلاش می کنند روابط اربیل و بغداد را مختل کنند. وی افزود که دولت فدرال باید برای حملات این گروه های غیرقانونی محدودیت ایجاد کند و از حاکمیت اقلیم کردستان محافظت کند. متأسفانه این حملات دوباره و ده‌باره تکرار شده اند، دولت فدرال باید در برابر این اقدامات غیرقابل قبول که علیه بشریت و مردم اقلیم کردستان در حال انجام است، اقدام جدی انجام دهد.

رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان اشاره کرد که اقدامات غیرقابل قبولی علیه مردم اقلیم کردستان مانند زنجیره ای در حال انجام است. توقیف نفت اقلیم کردستان، کاهش بودجه، حملات پهپادی و موشکی و حتی عدم برگزاری انتخابات، همه اینها اقدامات ناعادلانه علیه اقلیم کردستان است و غیرقابل قبول است.

صفین دزه‌یی اظهار کرد: «ما با دولت فدرال شریک هستیم، قبل از آنکه دولت جدید تشکیل شود، یک دستور کار و یک نقشه راه وجود داشت. این دستور کار باید دقیق و همانطور که هست عملی شود». وی همچنین گفت که نخست وزیر عراق درحال تلاش برای حل مشکلات است و در کار خود جدی است، اما برخی از گروه های غیرقانونی هستند که تلاش می کنند روابط بین اربیل و بغداد را مختل کنند».

در مورد خروج نیروهای ائتلاف از عراق، رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان گفت: «هنوز تلاشی در این مورد انجام نشده است، اما دیر یا زود، نیروهای خارجی عراق را ترک خواهند کرد، اما این کار باید در یک چارچوب مناسب انجام شود؛ یعنی زمانی که عراق باثبات باشد، در سال 2011، زمانی که نیروهای آمریکایی عراق را ترک کردند، دولت عراق اعلام کرده بود که ارتش این کشور آموزش دیده و آماده حفاظت از عراق هستند، اما متأسفانه ما در سال 2014 دیدیم که چگونه این ارتش سقوط کرد».

وی اضافه کرد: «خروج نیروهای ائتلاف در حال حاضر به نفع عراق نیست، داعش همچنان یک تهدید جدی است. کشورها به خوبی از این موضوع آگاه هستند و این تهدید را احساس کرده اند».

کد خبر 2766249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha