شاسوار عبدالواحد: اکنون دولت می تواند بدون پول بغداد حقوق دو ماه کارمندان را پرداخت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر جنبش نسل نو اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان اکنون تنها از طریق درآمد نفت و درآمد داخلی می تواند حقوق دو ماه کارمندان خود را بدون ارسال پول از بغداد پرداخت کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، شاسوار عبدالواحد رئیس جنبش نسل نو در یک ویدیوی ضبط شده اعلام کرد که درآمد داخلی اقلیم کردستان در حال حاضر 340 میلیارد دینار است، اما بیشتر هم هست و برخی می گویند 500 میلیارد دینار است و بخشی از آن به احزاب اختصاص داده می شود، اما اگر همان 340 میلیارد دینار را حساب کنیم حدود 250 میلیون دلار می شود.

وی افزود: «درآمدهای نفتی که در حال حاضر 250 هزار بشکه قاچاقی فروخته می شود و درآمد ماهانه آن 500 میلیون دلار است، فرض را بر این بگذاریم که نیمی از آن صرف هزینه ها میشود، با این وجود هنوز 250 میلیون دلار باقی می ماند».

رئیس جنش نسل نو اشاره کرد: «کل مبلغ مورد نیاز برای حقوق کارمندان 600 میلیون دلار است، با این حال چهار ماه است که درآمد داخلی ذخیره می شود و حتی یک دینار هم به حقوق کارمندان اختصاص داده نشده است، در حال حاضر "دولت تاریخ گذشته" اقلیم می تواند حقوق دو ماه کارمندان را پرداخت کند، من نمی گویم درآمد داخلی برای پرداخت حقوق هر ماه کارمندان کافی است، اما آنها چهار ماه است که درآمدها را جمع آوری کرده اند و حاضر نیستند حقوق را پرداخت کنند».

شاسوار عبدالواحد تصریح کرد: «از شهروندان می خواهم برای پرداخت پول به این دولت به ادارات مراجعه نکنند، تا جایی که می توانید به آنها پول ندهید و ما قول داده ایم که اکثر این مالیات ها و کارمزد ها را لغو کنیم، پس لطفاً پرداخت نکنید زیرا این دولت تاریخ گذشته است و حتی حقوق کارمندانش را هم پرداخت نمی کند».

کد خبر 2766352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha