احمد حاجی رشید: اقلیم کردستان لیست حقوق را ارسال نمی کند و نمی خواهد فسادها افشا شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احمد حاجی رشید، یکی از اعضای دوره قبل پارلمان عراق اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان هنوز حاضر به ارسال لیست حقوق کارمندان به بغداد نیست، زیرا نمی خواهد فساد انجام شده، در لیست حقوق آشکار شود.

به گزارش کردپرس، احمد حاجی رشید روز سه شنبه طی مصاحبه‌ای با رسانه خبری خندان اعلام کرد: «لیست حقوق درخواستی وزارت دارایی و دولت عراق هنوز به دست بغداد نرسیده است، آنها می گویند اینگونه حاضر نیستند پول ارسال شود مگر اینکه بر اساس لیست حقوق باشد تا مجموع 618 میلیارد تخصیص داده شده را بین کارکنان توزیع کند، آنچه آنها به دولت و کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق در سال 2021 ارسال کردند، بر اساس میزان حقوق مورد نیاز آنها بود».

وی اشاره کرد: «حتی تعداد کارمندان ادارات فدرال هنوز نزد دولت عراق است و نام، پست و جنسیت آنها هنوز مشخص نیست و اقلیم چون نمی خواهد این فسادها در لیست حقوق آشکار شود آن را به تاخیر می‌اندازد».

احمد حاجی رشید افزود: «اقلیم کردستان از سال 2011 تا 2023 هیچ داده و آماری در قانون بودجه به دولت فدرال ارائه نکرده است، به همین دلیل نسبت به داده ها و آمار ارائه شده از سوی اقلیم، تردید دارند».

عضو دوره قبل پارلمان عراق تصریح کرد: «برخی افراد استخدام شده بدون صلاحیت هستند و از برخی جهات در لیست حقوق اقلیم کردستان فساد وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که لیست حقوق بغداد شفاف و بدون مشکل است، خالد بطال، وزیر سابق برنامه ریزی عراق در دوره قبل، با صراحت گفت نمی دانم تعداد کارمندان عراق چند نفر است».

احمد حاجی رشید درباره زمان ارسال 618 میلیارد دینار سهم اقلیم کردستان گفت: «ارسال این پول بستگی به ارسال لیست حقوق اقلیم کردستان به بغداد دارد، باید از دولت اقلیم کردستان پرسید که آیا آمادگی ارسال لیست حقوق را دارد یا خیر؟».

وی در آخر اضافه کرد: «تاخیر چهار ماهه حقوق گواه شکست این دولت و احزابی است که این دولت را اداره می کنند و بهتر است دست نگه دارند تا یک دولت موقت و انتقالی تشکیل شود که بتواند با این وضعیت مقابله کند».

کد خبر 2766416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha