کردهای سوریه خواستار حمایت هوایی آمریکا هستند

سرویس جهان- فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه از آمریکا خواست در مقابل حملات پهپادی و راکتی قابلیت دفاع هوایی از کردها را افزایش دهد.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه از آمریکا خواست سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مستقر کند. او با اشاره به افزایش حملات راکتی و پهپادی به نیروهای کرد سوریه که اخیراً منجر به کشته شدن ۶ تن از این نیرو شد، به رویترز گفت:آمریکا قول داده است تاش‌ها برای جلوگیری از این حملات به نیروهای دموکراتیک سوریه را افزایش دهد.

 فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه احتمال خروج آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را رد نکرد و گفت: احتمال خروج این نیروها در آینده از این منطقه وجود دارد و در حقیقت، ما از آمریکایی‌ها نمی‌خواهیم تا ابد در اینجا بمانند.

 مظلوم کوبانی از مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا نقل کرد که ماموریت آنها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ادامه خواهد داشت.

 مظلوم کوبانی درباره برنامه کردها بعد از خروج آمریکا از سوریه گفت: اگر آمریکایی‌ها خارج شوند بر اساس موقعیت‌های مختلف، ما برنامه‌هایی را که به نفع مردم باشد، دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 2766780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha