مناقشه عرب، ترکمان و کرد بر سر پست استانداری کرکوک

سرویس جهان- یکی از مقامات جبهه عربی در کرکوک می گوید هر یک از کردها، اعراب و ترکمانها بر سر تصاحب پست استانداری کرکوک به صورت جدی رقابت می کنند.

به گزارش کردپرس، حدود دو ماه از برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق گذشته است اما گروههای کرد،عرب و ترکمان هنوز بر سر انتخاب استاندار کرکوک توسط شورای استانی استان به توافغق نرسیده اند.

عظام الحمدانی، سخنگوی ائتلاف عروبه در کرکوک به نشریه نیو عرب گفته است هر کدام از جبهه کردها، ترکمانها و اعراب تصدی پست استانداری کرکوک را حق خود می دانند و تا زمانی که به توافق نرسند بن بست کنونی ادامه خواهد داشت.

کردها شامل حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی از 16 کرسی شورای استان کرکوک به ترتیب 2 و 5 کرسی کسب کرده اند. سهم اعراب 6 کرسی، ترکمان دو کرسی بوده و مسیحیان نیز یک کرسی کسب کرده اند.

نزهت شاویس، عضو شورای استانی کرکوک از اتحادیه میهنی نیز به این نشریه گفته است اکرچه مذاکرات سه گروه ادامه دارد اما رسیدن به توافق آسان نیست. او تاکید کرد که باید پست استانداری کرکوک به اتحادیه میهنی واگذار شود.

او از توافق احتمالی دو حزب کردی بر سر پست استانداری کرکوک اظهار بی اطلاعی کرد.

 یکی از مقامات جبهه ترکمانی نیز به این نشریه گفته است مناقشه جدی بر سر همه پست های اداری، امنیتی و نظامی در کرکوک در جریان است و بدون توافق امکان پیشرفت در تعیین مقامات جدید استان وجود ندارد.

کد خبر 2766972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha