خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در صورت پیروزی ترامپ

سرویس جهان- اندیشکده مرکز عربی در واشنگتن احتمال داد نیروهای آمریکا حداقل تا پایان سال 2024 و اوایل 2025 در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حضور داشته باشند اما در صورت پیروزی دونالد ترامپ، خروج قطعی خواهد بود.

به گزارش کردپرس، اندیشکده مرکز عرب در واشنگتن در تحلیلی پیرامون زمزمه های خروج حدود 900 نیروی نظامی آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، پیش بینی کرد این نیروها حداقل تا پایان دوره کنونی ریاست جمهوری آمریکا در این منطقه حضور داشته باشند.

این مرکز با اشاره به احتمال پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور و دستور ترامپ به خروج 1000 تن از این نیروها از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2019 که حمله ترکیه به این منطقه را در پی داشت، احتمال تکرار این اتفاق از سوی ترامپ در صورت پیروزی او را رد نکرده است.

این اندیشکده با اشاره به این که در سال جاری حداقل یک جلسه در شورای امنیت ملی آمریکا پیرامون موضوع خروج نیروهای آمریکا از سوریه برگزار شده، ادعا کرد در هفته های آینده جلسه دیگری در این خصوص برگزار خواهد شد.

بر اساس تحلیل این اندیشکده، در حال حاضر سه دلیل مانع از خروج سریع نیروهای آمریکا می شود که عبارتند از؛ ترس از حمله ترکیه به کردهای سوریه، تهدید داعش و عدم اتفاق نظر میان کردها و دولت مرکزی سوریه.

بر اساس پیش بینی این اندیشکده، در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات امسال، قطعا نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خارج خواهند شد.

کد خبر 2767363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha