مردم کردستان در زمان بی کسی پشتیبان ماموستایان بودند/وظایف سنگین نمایندگان مجلس خبرگان

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهر سنندج که در مدت ۸ سال گذشته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان بوده و اکنون نیز برای ششمین دوره این مجلس نامزد شده است با تبیین جایگاه این مجلس و اهمیت آن می گوید: چه مردم در این دوره به من رای بدهند چه نه من لطف آنان در دوره قبل را فراموش نمی کنم.

ماموستا رستمی در گفتگو با خبرگزاری کرد پرس، با بیان اینکه از خانواده ای مذهبی و محروم برخاسته ام، می گوید: مایه افتخار من است که از جنس این مردم هستم. از خانواده ای آمدم که سرپرست آن با چوبانی نان حلال برای خانواده اش فراهم کرده و این وظیفه ای سنگین بر دوش من گذاشته است که هیچ گاه خود را از مردم و محرومان جدا ندانم.

امام جمعه سنندج می افزاید: بنده قبل از راه یابی به مجلس و اکنون قبل از هر چیز ماموستا بوده ام و این یعنی سر سفره این مردم حق شناس بوده ام و این چیزی نیست که بتوان فراموش کرد. مردم کردستان در زمانی که کسی پشتیبان ماموستایان و عالمان دینی نبود، در راه آنان فداکاری کردند و نشان از علاقه و ایمان این مردم نجیب است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه در ۷ اسفند ماه سال ۹۴، ۷۵ مردم کردستان به نمایندگان مجلس خبرگان رای دادند و این هم نشانه لطف و محبت آنان به ماموستایان و عالمان دینی شان است، می گوید: من چه در این دوره رای بیاورم و چه نه هرگز نمی توانم این لطف بزرگ را فراموش کنم. ما در هر مسئولیت و جایگاهی وظیفه داریم به مردم با نهایت تلاش خدمت کنیم.

اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در مجلس خبرگان رهبری ۸۸ عالم و متجهد دینی حضور دارند که وظیفه دارند با درایت و کند وکاو علمی و تخصصی خصوصیات رهبری را تشخیص دهند، می گوید: یکی از وظایف مهم و اساسی نمایندگان مجلس خبرگان تشخیص و تعیین رهبری است. مردم به این نمایندگان رای می دهند و با رای آنان رهبر انتخاب می شود و این به معنی تعیین رهبری با واسطه اما رای مردم است و این نشانه ای از مردم سالاری دینی است و نشان می دهد که رای و نظر مردم در جامعه اسلامی چه میزان ارزش والایی دارد.

کارکردهای مهم خبرگان غیر از تعیین رهبری

ماموستا رستمی می افزاید: تعیین رهبری هر چند وظیفه اساسی این مجلس است اما این مجلس کارکردهای مهم دیگری دارد که شاید در مورد آن چندان با مردم صحبت نشده باشد.

او با بیان اینکه این مجلس هر ۶ ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد، ادامه می دهد: در این جلسات به ترتیب حروف الفبا در هر اجلاسیه عده ای از نمایندگان فرصت نطق خارج از دستور به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه دارند و در این نطق ها مسائل کلان کشور که از سوی آنها احصاء شده و یا مسائل منطقه و حوزه انتخابیه شان در سطح کلان بیان می شود و این نظرات در نهایت جمع بندی به رهبری انقلاب ارایه می شود که می تواند نقشی اساسی برای رساندن حرف دل مردم به بالاترین سطح نظام خصوصا در مناطقی مانند کردستان باشد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه در این دوره مجلس بنده چندین نطق خارج از دستور داشته ام و مسائل مهمی را بیان کرده ام، می افزاید: سعی من این بوده است که زبان گویای مردم کردستان باشم. من همواره تاکید کرده ام مردم کردستان تجزیه طلب نیستند. آنها هویت طلبند و در مطالبات خود دنبال هویت، اصالت، دین و حقوق خود در چهارجوب ایران هستند.

این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با بیان اینکه در جلسات مجلس خبرگان رییس جمهور؛ وزرای مهم و کلیدی هم حضور می یابند و به مطالبات نمایندگان این مجلس گوش می دهند و این هم فرصتی مغتنمی برای بیان مشکلات مردم است، می افزاید: در این مدت نزدیک به ۹ هزار نامه مردمی از طرف بنده به عنوان نماینده مردم نجیب کردستان در مجلس پاسخ داده شده است و در مورد مشکلات مردم یا نواحی مختلف با مسئولین تماس گرفته شده است.

اهمیت مشارکت مردم در انتخابات

مردم کردستان در زمان بی کسی پشتیبان ماموستایان بودند/وظایف سنگینی بر عهده نمایندگان مجلس خبرگان است

او در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و می گوید: مشکلات کنونی جامعه مانند گرانی دلیلی برای عدم مشارکت مردم نیست؛ هر چند که مشکلات را قبول داریم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) مشارکت در فعالیت های اجتماعی از ارکان مهم دین اسلام است، ادامه می دهد: مردم سالاری به این معناست که مردم در صحنه های مختلف مشارکت داشته باشند تا بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه مردم با شرکت خود در انتخابات می توانند یک تحول بنیادی در ساختار کشور ایجاد کنند، می افزاید: حضور گسترده مردم در انتخابات ۲ پیام داخلی و خارجی مهم می تواند داشته باشد که پیام داخلی آن به دولت است که مردم می گویند ما دین خود را به این نظام ادا کرده و حالا نوبت شماست که خدمات لازم را به مردم کردستان ارائه دهید.

او معتقد است: وقتی مردم با قدرت پای صندوق رای نماینده ها را انتخاب می کنند، به نماینده شجاعت و قدرت را می دهد که مطالبه گر مطالبات و مشکلات آنان باشد و نماینده نیز باید پاسخگوی اعتمادی باشد که نسبت به او داشته اند.

این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ادامه می دهد: پیام خارجی آن نیز این مسئله است که بسیاری از دشمنان این نظام منتظرند تا ببینند مشارکت مردم در انتخابات چگونه است و مردم تا چه اندازه پای این نظام ایستاده اند.

به گفته ماموستا رستمی شرکت گسترده مردم در انتخابات می تواند به دشمنان این پیام را بدهد که ملت ایران، ملتی متحد هستند و همین امر می تواند نقشه های دشمنان را خنثی کرده و در نهایت نیز منجر به توسعه در حوزه های مختلف مانند اقتصاد، عمران و آبادانی شود.

او می افزاید: مشارکت بالای مردم در انتخابات می تواند مردم سالاری را به دنیا نشان دهد و دشمنان بفهمند که اشتباه کرده و مردم ایران در امور و اداره کشور سهیم بوده و در بسیاری از فعالیت ها مشارکت دارند.

لزوم حضور آزادانه مردم در انتخابات

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری می گوید: همانگونه که در همه پرسی سال ۵۸ مردم به ۴ مولفه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رای دادند و فشاری روی آنها نبود، امروز نیز فشاری روی آنها نیست و مردم می توانند در کمال استقلال و آزادی نظر خود را بیان کرده و در انتخابات حضور آزادانه ای داشته باشند.

ماموستا رستمی ادامه می دهد: در نهایت وقتی یک نماینده با رای قاطع مردم به مجلس راه می یابد، می تواند به دنبال برقراری عدالت در جامعه باشد و آنچه که لازم است را برای جامعه خود به ارمغان بیاورد.

او می افزاید: یکی از مسائلی که مردم کردستان همواره به دنبال اجرایی شدن آن هستند، بومی گزینی است؛ در استان کردستان بسیاری افراد نخبه، دانشمند، تحصیل کرده و انسان برجسته هستند که تا کنون از وجود آنها بهره ای گرفته نشده و در سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان نیز بر آن صحه گذاشته شد و رئیس جمهور بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

امنیت، مطالبه اصلی مردم از دولت

به گفته امام جمعه سنندج وقتی که مردم پای صندوق رای می آیند، دولت نیز موظف است امنیت کشور، امنیت اقتصاد، امنیت معیشتی مردم، امنیت سلامتی جامعه، امنیت اشتغال به کار جوانان، استفاده از منابع و ظرفیت ها، ایجاد کارخانجات و امنیت سرپناه مردم را تامین کند چرا که خواست و مطالبه اصلی مردم است.

ماموستا رستمی ادامه می دهد: بعد از برگزاری هر دوره انتخابات، وقتی که یک نماینده انتخاب و به مجلسی راه می یابد، به معنای پیروزی نماینده در انتخابات نیست، به معنای پیروزی ملت در اعتمادی است که به آن نماینده داشته اند؛ عزت و احترامی که یک نماینده پیدا می کند حاصل اعتمادی است که مردم به او داشته اند و نماینده نیز باید پاسخگوی تعهداتی باشد که به مردم داده است.

او می افزاید: هر رای که به نماینده داده می شود، امانت نزد آن نماینده است و باید نسبت به قول و وعده هایی که داده، احساس مسئولیت داشته باشد و آنها را اجرایی کند.

منتظر حضور با صلابت مردم در پای صندوق رای هستیم

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری می گوید: اکنون که حدود ۳۰۰ نفر از نخبگان کردستان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با شجاعت و صلابت پای به عرصه گذاشته اند، از مردم کردستان انتظار داریم با حضور در پای صندوق رای، قدرت را به فرزندان این خاک بدهند تا بتوانند در مجالس مختلف از حقوق آنها دفاع کنند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: اگر مردم با حضور گسترده در انتخابات شرکت کنند، نمایندگان نیز مجبور هستند که پای کار باشند و مطالبه گر خواسته و مشکلات آنان باشند و امیدوارم مردم کردستان در روز ۱۱ اسفند ماه با صلابت پای صندوق های رای حاضر شوند.

کد خبر 2767541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha