اعلام آمادگی دوباره اردوغان برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین

سرویس ترکیه - اردوغان یک بار دیگر برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی و بر لزوم از سر گیری مذاکرات صلح استانبول تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پیامی ویدیویی برای اجلاس کشورهای اروپای جنوب شرقی و اوکراین بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح استانبول میان روسیه و اوکراین تاکید کرد.

بنا بر گزارش آناتولی، اردوغان با بیان اینکه به دلیل آغاز روند تبلیغات انتخابات محلی و شهرداری‌ها در ترکیه موفق به شرکت در اجلاس کشورهای جنوب شرق اروپا و اوکراین نشده است، گفت: «آماده از سرگیری مذاکرات استانبول برای دستیابی به صلح میان روسیه و اوکراین هستیم.»

او با اشاره به رویکرد آنکارا درباره جنگ اوکراین تصریح کرد: «بر رویکرد ترکیه درباره ایجاد فرصت برای مذاکره و دیپلماسی به منظور دستیابی به صلحی پایدار و عادلانه تاکید می‌کنم.»

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «من باور دارم که روسیه و اوکراین باید دست کم یک روند را به منظور مشخص کردن خطوط اساسی صلح آغاز کنند.»

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به ناامنی موجود در دریای سیاه برای کشتی‌های تجاری اشاره کرد و گفت: «برای تامین امنیت کشتی‌های تجاری در دریای سیاه به یک سازوکار نیاز است. مذاکرات ترکیه با سازمان ملل برای دستیابی به توافقی که دربرگیرنده تعهدات امنیتی باشد، ادامه دارد.»

کد خبر 2767565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha