سفر زلنسکی به آنکارا و دیدار با اردوغان

سرویس ترکیه - ولودیمیر زلنسکی امروز برای دیدار با اردوغان و بازدید از پروژه های مشترک صنایع دفاعی به ترکیه سفر می کند.

به گزارش کردپرس، ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز جمعه هشتم مارس برای دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بازدید از برخی پروژه های مشترک صنایع دفاعی به ترکیه سفر می کند.

مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه امروز از سفر زلنسکی به ترکیه خبر داد. رئیس جمهور اوکراین در سفر به آنکارا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و برخی از مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی دولت ترکیه آناتولی، محور این گفتگوها روند مربوط به جنگ روسیه علیه اوکراین، توافق کریدور غلات و مذاکرات صلح، است.

گفتنی است، برخی رسانه های غربی نیز امروز با انتشار این خبر اعلام کردند که زلنسکی قرار است در نشست با اردوغان به موضوع فرمول پیشنهادی خود درباره روند رسیدن به صلح، همچنین نشست صلح که او در تلاش است تا در سوئیس برگزار کند، به علاوه کشتیرانی در دریای سیاه و آزادی زندانیان اوکراینی بپردازد.

در سفر زلنسکی به ترکیه قرار است تا به پروژه های مشترک در بخش های دفاعی و صعنتی نیز پرداخته شود. 

نهاد ریاست جمهوری اوکراین با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که زلنسکی قرار است در این سفر از کارخانه‌های کشتی‌سازی که در آن ساخت ناوهای دریایی برای نیروی دریایی اوکراین در حال انجام است بازدید و با نمایندگان شرکت‌های دفاعی ترکیه دیدار خواهد کرد.

زلنسکی آخرین بار در جولای 2023 از ترکیه دیدار و با اردوغان گفتگو کرد. 

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، آنکارا روابط خود را با دو همسایه خود در دریای سیاه به دقت حفظ کرده است.

جمعه گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به ترکیه سفر و با هاکان فیدان همتای ترکیه ای خود دیدار کرد.

کد خبر 2767940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha