۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

حمله به دفتر دم پارتی در اینه گول بورسا + فیلم

نامزد بورسا: به فعالیت انتخاباتی خود ادامه می دهیم 
حمله به دفتر دم پارتی در اینه گول بورسا + فیلم

سرویس ترکیه - افراد ناشناس با حمله به دفتر دم پارتی در بورسا، با تبر شیشه های ساختمان را پایین آوردند.

به گزارش کردپرس، در حمله به ساختمان حزب برابری و دموکراسی خلق ها (DEM/دم پارتی) در منطقه اینه گول بورسا، شیشه های ساختمان شکسته شد و خسارات مادی به بار آمد.

احسان سیلان، نامزد انتخابات شهرداری کلان شهر بورسا با اعلام این خبر حمله به دفتر دم پارتی را نشانه ترس ملی گرایان افراطی از دم پارتی دانست.

احسان سیلان با بیان این که معرفی نامزد از سوی دم پارتی در همه شهرها و استان های ترکیه باعث ایجاد ترس در بلوک نژادپرست شده است، گفت ما می دانیم که منابع این حملات چه کسانی هستند.

حمله به دفتر دم پارتی در اینه گول بورسا + فیلم

او محکوم کردن حملات نژادپرستانه از سوی حزب مادر اپوزیسیون (حزب جمهوری خواه خلق (CHP)) را نشان دهنده صداقت آنها نسبت به برگزاری انتخابات در فضایی دموکراتیک دانست و خواستار محکوم شدن این حملات شد.

او خطاب به مردم گفت: «ما مردم خود را به تفکر منطقی دعوت می کنیم و از آنها می خواهیم که به اقدامات تحریک آمیز در فضای انتخاباتی اعتبار ندهند.»

در تصاویر منتشر شده از دوربین های مدار بسته ساختمان دیده می شود که فردی با تبری در دست به دفتر دم پارتی حمله می کند و همه شیشه های آن را پایین می آورد. این حمله دقیقا ساعاتی پس از آن رخ داد که نشست تبلیغاتی نامزدهای حزب برای شرکت در انتخابات آتی در این محل برگزار شده بود. 

گفتنی است، بورسا یکی از استان های غرب ترکیه است که گروه های ملی گرای افراطی در آن فعالیت بیشتری دارند. از قضا در همین استان جمعیت زیادی از شهروندان مهاجر از استان های کردستان ترکیه زندگی می کنند.

کد خبر 2767859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha