مساجد کشور به پایگاه های قرآنی تبدیل شده اند

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه امسال بعد از فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مساجد پایگاه های قرآنی باشند، گفت: تلاش کردیم در حوزه امر مهم تبدیل مساجد به پایگاه های قرآن قدمی برداریم و شب گذشته سی هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام کمال الدین خداداده در نخستین نشست شورای راهبردی شورای اهل سنت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در سنندج تشکیل شد، گفت: امروز در کردستان و به بهانه برگزاری مسابقات ملی مدهامتان در سنندج حضور یافتیم که این مسابقات با نشاط مناسبی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال بعد از فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مساجد پایگاه های قرآنی باشند، افزود: تلاش کردیم در حوزه امر مهم تبدیل مساجد به پایگاه های قرآن قدمی برداریم و شب گذشته سی هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم را در شهر سنندج برگزار کردیم.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: برگزاری این نشست یکی از دغدغه های مدیران کانون های اهل سنت بود تا نگاه به فعالیت کانون های مساجد اهل سنت متفاوت باشد برهمین اساس دو موضوع قرآن و مسجد که در تقویت وحدت مسلمین مهم است را به عنوان مشترکات وحدت آفرین بین شیعه و سنی مورد توجه قرار دادیم.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: با توجه به اعتماد رهبری به نماینده ولی فقیه استان و توجه ایشان به موضوع وحدت؛ ظرفیت تمدنی کردستان در موضوع مسجد، تقریب و وحدت مساجد نشست راهبری اهل سنت به ریاست نماینده ولی فقیه در کردستان و با حضور علمای اهل سنت تشکیل شد تا به مدل و سیاست کلان در حوزه کانون های مساجد اهل سنت کشور برسیم.

وی یادآور شد: سعی داریم تا این نشست را در سایر استان ها برگزار کنیم چرا که ظرفیت مؤثری در کشور برای اهل سنت محسوب می شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه اهل سنت و تشیع در نهایت وحدتی که دارند دو مؤلفه خانه خدا و قرآن کریم را محور وحدت می دانند و اولین جلسه این نشست در سنندج برگزار کردیم و نشست های بعدی در سایر استان ها شکل خواهد گرفت تا بتوانیم به مدل کلان در حوزه کانون های اهل سنت برسیم که ظرفیت مهمی است به شمار می رود.

کد خبر 2767764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha