سه منبع خشونت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، خشونت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، بر اثر حملات ترکیه و داعش و همچنین درگیری جنگجویان وابسته به قبایل عرب با نیروهای دموکراتیک سوریه افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آسوشیتدپرس به منابست وارد شدن به چهاردهمین سال جنگ و بحران در سوریه، از افزایش خشونتها در این کشور، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

این خبرگزاری یکی از منابع خشونت در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را ادامه حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه دانسته که در ماههای اخیر زیرساخت های مهم آب و برق، سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی را نیز به شدت هدف قرار داده است.

این خبرگزاری با اشاره به گزارش اخیر کمسیونر ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از افزایش خشونت در اکثر مناطق سوریه و قربانی شدن تعداد بیشتری از غیرنظامیان در این خشونتها خبر داده است.

از تابستان گذشته منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در شرق دیرالزور شاهد خشونت های بی سابقه و درگیریهای مرگبار میان نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و جنگجویان قبایل عرب شرق دیرالزور شد. بر اساس گزارشها، هرچند شدت درگیریها کاهش یافته اما خشونت در این منطقه باوجود وساطت آمریکایی ها ادامه دارد.

از دیگر منابع خشونت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ادامه حملات هسته های مخفی داعش در این مناطق است. طبق آخرین گزارش مرکز اطلاعات روژاوا، در یک ماه گذذشته تعداد حملات هسته های مخفی داعش به شدت افزایش یافته و در این حملات تعداد قابل توجهی از نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای پلیس آسایش و غیرنظامیان جان خود را از دست داده اند.

نمایندگان سازمان ملل در امور بشردوستانه و سوریه در گزارشهای خود از وخیم تر شدن وضعیت مردم در مناطق جنگ زده خبر داده و خواستار ارائه کمک های بشردوستانه بیشتر به این مناطق شده اند.

کد خبر 2768236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha