افتتاح نمایشگاه قدیمی ترین یافته‌های باستان‌شناسی شمالغرب ایران در مهاباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد از افتتاح نمایشگاه کهن‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی شمال غرب کشور در موزه مردم‌شناسی مهاباد با قدمت ۵۰ تا ۷۰۰ هزار سال پیش خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، واحد جولایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این نمایشگاه ابزارهای سنگی دوران پارینه سنگی مکشوفه از مهاباد به نمایش گذاشته شده است که نشان از وجود انسان در این منطقه و رشته کوه های زاگرس است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: در این نمایشگاه آن دسته از ابزارهای پارینه سنگی رونمایی شد که قدمت آنها به ۵۰ تا ۷۰۰ هزار سال پیش می‌رسد.

جولایی اظهار کرد: این ابزار آلات سنگی با این قدمت و تاریخ در کشور منحصر بفرد بوده و نمونه آنها در سایر نقاط کشور کمتر از انگشتان دست است.

او با بیان اینکه این ابزار آلات برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است، گفت: تمام این ابزار آلات توسط کارشناسان و باستان شناسان بزرگ جهان و دانشگاه های معتبر از جمله کلن آلمان و بوردو فرانسه تایید شده است.

او گفت: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروز در موزه مهاباد برپا بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. 

کد خبر 2768539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha