ترکیه خواهان توافق با شورای میهنی کرد سوریه است

سرویس جهان- نشریه امریکن کنزرواتیو ادعا کرده است که اگر طیف شورای میهنی کرد سوریه و رقیب حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD کنترل مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را در دست داشته باشد، ترکیه با آنها بر سر چگونگی حفظ مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به توافق خواهد رسید.

به گزارش کردپرس، نشریه آمریکایی امریکن کنزرواتیو در مقاله ای پیرامون آینده تعامل ترکیه با کردهای سوریه نوشت: تا زمانی که نیروهای یگان های مدافع خلق یا YPG و اداره خودگردان کرد سوریه تحت رهبری حزب اتحاد دموکراتیک سوریه کنترل مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را در دست داشته باشند، آنکارا با آنها به توافق نخواهد رسید.

این نشریه با اشاره به این که حزب حاکم اتحاد دموکراتیک سوریه  در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و YPG از نظر ترکیه وابسته با پ.ک.ک هستند، نوشت: از این رو ترکیه حاضر نخواهد شد با آنها کنار بیاید.

امریکن کنزرواتیو با اشاره به این که شورای میهنی کرد سوریه که رقیب PYD و YPG بوده و به ترکیه و اقلیم کردستان نزدیک تر است، نوشت: احتمال این که ترکیه با این طیف، در صورت کنترل آنها بر شمال شرق سوریه- توافق کند، زیاد است.

در این مقاله همچنین با اشاره به نزدیکی حکومت اقلیم کردستان با ترکیه، آمریکا و شورای میهنی کرد سوریه ادعا شده است همراه شدن این عوامل می تواند زمینه حفظ مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از خطر حمله ترکیه را فراهم کند.

کد خبر 2768552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha