برپایی ۳۰ غرفه صنایع‌‎دستی در پایگاه‌های ملی و جهانی کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۳۰ غرفه صنایع‌دستی در پایگاه‌های ملی و جهانی استان کرمانشاه خبرداد.

به‌گزارش کردپرس، امین کوگانی روز دوشنبه ۶ فروردین با بیان اینکه نوروز بهترین فرصت برای معرفی و عرضه صنایع‌دستی استان است، اظهار کرد: باتوجه به تاکیدات مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، به منظور ترویج و توسعه هنر صنعت صنایع‌دستی و نیز جلب بیشتر گردشگران به سمت محوطه‌های تاریخی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را در این اماکن برپا کرده‌ایم.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: در سطح استان پنج پایگاه ملی و جهانی شامل بیستون، تاق بستان، اورامانات و معبد آناهیتا وجود دارد که در همگی آنها غرفه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی شده‌است.

او گفت: همچنین با توجه به اینکه تکیه معاون الملک یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و پربازدید استان به شمار می‌رود، غرفه‌های صنایع‌دستی را در این بنای تاریخی نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.

کوگانی با بیان اینکه از ابتدای نوروز تاکنون استقبال از غرفه‌های صنایع‌دستی در سطح استان بسیار خوب بوده، عنوان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم در ایام مختلف سال این بازارچه‌ها را برپا کنیم تا گام موثری در جهت حمایت و توسعه صنایع‌دستی استان باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، یادآورشد: غرفه‌هایی که در این ایام در بناهای تاریخی استان راه‌اندازی شده‌اند، شامل رشته‌های رشته‌های چرم، مینا کاری، سفال و سرامیک، احجام چوبی، سوخت روی چوب، گیوه‌بافی، ابزارآلات فلزی، سازهای سنتی، گلیم، البسه محلی و سوغات هستند.

کد خبر 2768589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha