۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
صاحب آن لبخند زیبا به زندان افتاد

سرویس ترکیه - نوجوان معترض کُرد که با لبخندش در هنگام بازداشت از سوی پلیس به تیتر اول اخبار ترکیه بدل شده بود، به زندان افتاد.

به گزارش کردپرس، محمد اورهان نوجوان معترض کُرد که با لبخندش در هنگام بازداشت از سوی پلیس به تیتر اول اخبار ترکیه بدل شده بود، با دستور دادگاه راهی زندان شد.

محمد اورهان که هنوز 18 سالش تمام نشده است، در جریان اعتراضات دو روزه مردم وان به گرفته شدن حق شهردار منتخب مردم از سوی هیات عالی انتخابات و دادگستری، به خیابان آمده بود، از سوی پلیس بازداشت شد. تصویری از لبخند این نوجوان در حالی که دو پلیس او را می بردند منتشر شد که به سرعت به عنوان «نماد مقاومت» در رسانه های ترکیه باز نشر شد. 

صاحب آن لبخند زیبا به زندان افتاد

محمد در این تصویر لبخند بزرگی بر لب داشت. شنیده ها خاکی از این هستند که او در هنگام بازداشت با همان لبخند بزرگ بر لب به نیروهای پلیس گفته بود: «ما پیروزیم.»

محمد امروز صبح از بازداشتگاه به دادگستری فراخوانده شد تا در جایگاه متهم پاسخگو باشد. دادستانی محمد اورهان را به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی» به دادگاه کیفری ارجاع داد و قاضی نیز حکم دستگیری او را صادر کرد. به این ترتیب صاحب این لبخند زیبا راهی زندان شد.

کد خبر 2768993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha