درخشش هنرمند قروه ای در جشنواره ملی ردپای نوروز

سرویس کردستان- «باغ ایرانی در نوروز» اثر نقاشی هنرمند برجسته قروه ای است که در جشنواره ملی ردپای نوروز به عنوان یکی از ده اثر ویژه و برتر معرفی و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پژوهشکده میراث فرهنگی و مردم شناسی تهران و موزه ملی ایران از یکشنبه ۱۹ فروردین در سالن بزرگ خلیج فارس دومین رویداد جشنواره ملی ردپای نوروز را بر پا نموده که‌ در این جشنواره از بین ۳۷۰ اثر ارسال شده از سراسر ایران تعداد صد اثر برتر به موزه راه یافته اند.

 این آثار در موزه ملی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شده و ده تن از شرکت کنندگان جزو منتخبان ویژه به عنوان هنرمندانی که میراث ناملموس فرهنگ ایرانی را به زیبایی به تصویر کشیده اند، معرفی شدند.

یکی از برگزیدگان ویژه این جشنواره «حدیث طاهری بابا محمدی» هنرمند برجسته قروه ای است که با اثری به نام «باغ ایرانی در نوروز» در این جشنواره شرکت کرد. این هنرمند درباره اثر خود به خبرنگار کردپرس گفت «هدف از این نقاشی نشان دادن قدمت نوروز بود که در قالب باغ ایرانی به همراه کتیبه هایی به خط میخی آن را به تصویر کشیدم. در این باغ شما درختان سروی را می بینید که از استقامت و ایستادگی می گویند و همین طور از روسری کُردی زنان به عنوان نماد زیبایی در نوروز استفاده کرده ام و اگر دقت کرده باشید نمایی از بادهای موسمی هم در این اثر دیده می شود که نشان دهنده خیر و برکت هستند».

این هنرمند برنده مدال طلای المپیاد هنری بین المللی ایساک در این اثر هنری اش، زیبایی و قدمت نوروز باستانی را به تصویر کشیده و میراث فرهنگی و تاریخی ایران را نشان داده است.      

«طاهری» که لقب «سنیوریتای هنری» را دارد برای این اثر لوح تقدیری از طرف رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی، مدیر فرهنگی مؤسسه یونس امره از ترکیه، رئیس مرکزی اثر ناملموس ایران، مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی دریافت کرد.

همچینن اثر هنری او در مجله موزه ملی ایران چاپ و ماندگار شد.  

«حدیث طاهری بابامحمدی» هنرمند نقاشی که متولد اهواز است و ۷ سالی می شود که در قروه ساکن شده و روزگار خود را در رنگ و نقاشی و خلاقیت و موفقیت سپری می کند. هنرمندی که در عرصه های هنری خوش می درخشد آن هم نه به صورت ملی که بیشترین موفقیت هایش حضور در عرصه های بین المللی است./

کد خبر 2769251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha