تاکید آمریکا بر بهبود روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق

سرویس جهان- یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا ضمن تاکید بر بهبود روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، از پیشرفت در مذاکرات میان دو طرف خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت وزارت خارجه آمریکا، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در سفر آتی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به آمریکا، یکی از موضوعات مهم مذاکره میان او و مقامات ارشد دولت آمریکا حل وفصل اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواهد بود.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که به نام او اشاره نشده، تاکید کرده است که بهبود روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به ثبات و امنیت این کشور کمک خواهد کرد.

او یکی دیگر از موضوعات مهم دیدار نخست وزیر عراق با مقامات آمریکایی را ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه عنوان کرد. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، پیشرفت هایی در زمینه ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه حاصل شده است.

مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده همچنین از پیشرفت در بحث ارسال سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق توسط دولت مرکزی عراق خبر داد و گفت مذاکرات دو طرف در این خصوص همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از موضوعات مهم از نظر آمریکا برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق در وقت مقرر عنوان شده است. مقام ارشد آمریکایی از تلاش خود و دیگر مقامات این کشور برای متقاعد کردن رهبران اقلیم کردستان برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در روز 10 ژوئن 2024 خبر داد. او تاکید کرد برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان به تثبیت ثبات و امنیت و نیز تقویت نهادهای قانونی و نیز نهادینه شدن دموکراسی در اقلیم کردستان کمک می کند.

کد خبر 2769274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha